آشپزی

طرز تهیه پلو شوشتری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شوشتری پلو

گاوآهن شوشتری یکی از غذاهای لذیذ شهرستان شوشتر است که از ترکیب برنج و حبوبات درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شوشتری پلو برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
فیله مرغ 200 گرم
برنج 2 فنجان
که باید انجام شود 1 فنجان
پیاز 1 قطعه
اب کافی
روغن مایع کافی
لوبیا چشم بلبلی 1 فنجان
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه شوشتری پلو

مرحله اول

من آماده می کنم برنج شوشتری خوشمزه در ابتدای کار لوبیا بلبلی را می شوییم تا گرد و غبار آن پاک شود، سپس در قابلمه آب می گذاریم و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم و اجازه می دهیم حبوبات کاملا بپزند.

مرحله دوم

در این مرحله سینه مرغ را به مکعب های مساوی برش می دهیم. سپس شوید را شسته و در آبکش می گذاریم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کشیده شود. سپس رازیانه را روی تخته گوشت گذاشته و خرد می کنیم.

سطح سوم

حالا که حبوبات کاملاً پخت، قابلمه را از روی حرارت بردارید، سپس حبوبات را در آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافی آن کشیده شود. سپس پیاز را پوست گرفته و بشویید، سپس آن را به ورقه های نازک برش دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع می ریزیم سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز قرمز و طلایی شود. سپس مرغ را به پیازها اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا به گوشت مرغ نمک و فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت مرغ تغییر کند. سپس رازیانه را به مخلوط مرغ اضافه می کنیم و به پخت ادامه می دهیم تا عطر رازیانه گرفته شود.

مرحله ششم

در این مرحله لوبیا چشم بلبلی را با زعفران دم کرده به مخلوط مرغ اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا مواد یکدست شود. سپس مقداری آب به مواد متوسط ​​پیلو اضافه می کنیم و می گذاریم کاملا بپزد و آب آن کشیده شود.

مرحله هفتم

حالا برنج را شسته سپس داخل ظرفی با آب می ریزیم و 1 قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه می کنیم سپس ظرف را روی اجاق می گذاریم. سپس اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بماند.

مرحله هشتم

در این مرحله که پخت اولیه برنج انجام شد به طوری که دور آن نرم شود و مغز آن کمی چسبنده باشد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را در آبکش ریخته، سپس آبکش می کنیم. سپس داخل تابه مقداری روغن بریزید.

مرحله نهم

حالا کف قابلمه مورد نظر را در قابلمه فیکس می کنیم سپس یک لایه برنج داخل قابلمه می ریزیم و مقداری از مواد میانی را به صورت پخش روی برنج اضافه می کنیم. به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود.

مرحله دهم

در این مرحله دستگاه شعله را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس درب قابلمه را با درب می بندیم و روی قابلمه می گذاریم. بعد قابلمه را روی شعله قرار می دهیم تا پخش شود سپس برنج را 45 دقیقه می گذاریم تا بپزد.

مرحله یازدهم

در نهایت بعد از این مدت برنج را از روی حرارت برداشته و در قابلمه را هم می زنیم سپس در ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در آخر یک پلو پر سر و صدا را با ماست، دوغ یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا