آشپزی

طرز تهیه پنکیک مغزدار +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پنکیک با آجیل

پنکیک آجیلی یکی از میان وعده های بین المللی ساده و خوشمزه است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پنکیک با آجیل برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم پنکیک آجیلی
یک تخم مرغ 2 عدد
قند 4 قاشق غذاخوری
عسل 1 قاشق غذاخوری
عصاره وانیل ½ قاشق چایخوری
ارد 90 گرم
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
اب 2 قاشق غذاخوری
عسل و نوتلا کافی

طرز تهیه پنکیک با آجیل

مرحله اول

برای تهیه پنکیک خوشمزه با آجیل، در ابتدای کار، تخم مرغ ها را همراه با شکر در ظرف مناسبی ریخته و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از انعقاد خارج شود و بعد از آن شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

حالا عصاره وانیل را به همراه عسل داخل مخلوط تخم مرغ بریزید و مخلوط کنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر داخل الک بریزید و روی مخلوط تخم مرغ الک کنید.

سطح سوم

در این مرحله مایه پنکیک را با همزن دستی هم میزنیم تا بافت مایه پنکیک کاملا یکدست و بدون گلوله شود. سپس آب را به مخلوط پنکیک اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم سپس روی کاسه را سلفون می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید خمیر پنکیک به مدت 10 دقیقه در دمای اتاق بماند. سپس بعد از گذشت این مدت یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس اجازه می دهیم تابه خوب داغ شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک لیوان مایه پنکیک داخل تابه بریزید سپس مقداری نوتلا روی مایه پنکیک بریزید. سپس مقداری از مایه پنکیک را روی نوتلا بریزید تا کاملاً پوشانده شود و نوتلا بین پنکیک ها قرار گیرد.

مرحله ششم

بعد از اینکه یک طرف پنکیک سرخ شد، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. در آخر تمام مواد پنکیک را به همین ترتیب آماده می کنیم سپس پنکیک ها را در ظرف مورد نظر می گذاریم و با عسل یا نوتلا سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا