آشپزی

طرز تهیه پنکیک موز +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پنکیک موزی

پنکیک موزی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین انواع پنکیک در دنیاست که می توانید از آن به عنوان صبحانه یا یک میان وعده خوشمزه و مقوی استفاده کنید.

همچنین ببینید: طرز تهیه پنکیک خانگی آسان و خوشمزه برای صبحانه

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
یک موز کوچک 4 عدد
آرد سفید 2 لیوان
شیر یا آب 2 لیوان
قند 2 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک موزی

مرحله اول

ابتدا موزها را پوست گرفته و در ظرف مناسب و جادار می چینیم سپس با پشت قاشق موزها را خرد می کنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس تخم مرغ را همراه با شیر به موز له شده اضافه می کنیم و مواد را خوب هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را با یکی دو الک الک کنید تا کاملا یکدست شود سپس با شکر و بکینگ پودر و نمک مخلوط کنید تا یکدست شود. سپس مخلوط آرد و سایر مواد را کم کم به کاسه موز اضافه کنید و همانطور که مواد را اضافه می کنید مخلوط کنید.

سطح سوم

مواد باید با هم مخلوط شوند تا خمیر شل و آبکی به صورت کاملا یکنواخت به دست آید. برای سرخ کردن پنکیک توصیه می شود از یک تابه استفاده کنید تا پنکیک شما پس از سرخ شدن یکدست و یک اندازه باشد.

مرحله چهارم

تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید، سپس روی آن را با کمی روغن بمالید و مقداری از مایه پنکیک را داخل تابه بریزید. وقتی لبه های پنکیک کمی قهوه ای شد، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگرش هم طلایی شود.

مرحله پنجم

بعد از آماده شدن پنکیک ها برای هر کدام 4-6 عدد پنکیک چیده و با موز و عسل تزئین می کنیم. برای خوشمزه تر شدن پنکیک ها می توانید بین هر لایه پنکیک کمی مربا یا عسل قرار دهید. برای تهیه پنکیک ساده می توانید از این لینک (طرز تهیه پنکیک ساده) استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا