آشپزی

طرز تهیه پنکیک ژاپنی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پنکیک ژاپنی

پنکیک ژاپنی یکی از میان وعده های خوشمزه و ساده در ژاپن است که با دستور پخت های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه پنکیک ژاپنی را در ادامه مطلب ببینید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای پنکیک ژاپنی
ارد 1 لیوان و نیم
یک تخم مرغ 3 عدد
نشاسته ذرت ½ فنجان
قند ½ فنجان
شیر نر ⅔ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
وانیل ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک ژاپنی

مرحله اول

برای تهیه پنکیک ژاپنی خوشمزه ابتدا زرده را از سفیده جدا کرده سپس در 2 کاسه جداگانه می ریزیم. سپس نصف شکر را داخل سفیده بریزید و با همزن برقی به مدت 7 دقیقه بزنید.

مرحله دوم

حالا سفیده را به هم زدن ادامه می دهیم تا سفید و پفی شود. سپس باقیمانده شکر را به همراه وانیل داخل زرده بریزید سپس با همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه بزنید تا مخلوط زرده سبک و پفکی شود.

سطح سوم

در این مرحله شیر را به همراه کره مایع به مخلوط زرده اضافه می کنیم سپس با همزن برقی هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و نشاسته ذرت در ظرف مناسبی بریزید سپس مخلوط کنید.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید. سپس مخلوط آرد را در 3 مرحله به مخلوط زرده اضافه می کنیم و با کمک لیسک هم می زنیم تا بافت مواد یکدست شود. سپس مخلوط زرده را به سفیده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را برای پنکیک ژاپنی به آرامی تا می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نیفتد. سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس اجازه می دهیم ظرف داغ شود. سپس شکل دلخواه را در سینی می گذاریم.

مرحله ششم

حالا نصف قالب را با مایه پنکیک پر می کنیم سپس در تابه را می بندیم و اجازه می دهیم یک طرف پنکیک کاملا طلایی و زیبا شود. سپس بعد از 3-4 دقیقه پنکیک را برمی گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر کاملا پخته و طلایی شود.

مرحله هفتم

در آخر پنکیک ژاپنی را به آرامی از قالب خارج می کنیم سپس آنها را روی هم در ظرف دلخواه خود می چینیم. در نهایت پنکیک ژاپنی را به عنوان صبحانه با عسل، مربا، نوتلا یا تکه های میوه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا