آشپزی

طرز تهیه پنیر خانگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پنیر خانگی

پنیر سفید یکی از انواع لبنیات بین المللی است که معمولا از شیر گاو یا گوسفند تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پنیر خانگی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای پنیر خانگی
شیر پر چرب 3 کیلوگرم
سرکه 9 قاشق غذاخوری
نمک 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنیر خانگی

مرحله اول

برای تهیه پنیر خانگی خوشمزه و ساده ابتدا شیر تازه ترجیحا شیر کامل را در ظرف مناسبی بریزید سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید بجوشد.

مرحله دوم

بعد از جوش آمدن شیر به هر کیلوگرم شیر 3 قاشق غذاخوری سرکه اضافه کنید. سپس شیر را هم می زنیم تا با سرکه مخلوط شود سپس می گذاریم پنیر شکل بگیرد.

سطح سوم

پس از مخلوط شدن شیر و سرکه دیگر نیازی به مخلوط کردن شیر نیست. بعد از فرم گرفتن پنیرها با ملاقه آن ها را از شیر خارج کرده و در پارچه توری قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله پارچه توری را یک جا آویزان می کنیم سپس یک کاسه زیر پارچه قرار می دهیم تا آب پنیر داخل کاسه بریزد. بعد از اینکه آب اضافی پنیر کاملا گرفته شد، آن را در آبکش می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا یک جسم سنگین مثل هاون و هاون روی پنیر می گذاریم تا شکل بگیرد و تکه های پنیر به هم بچسبند. بعد از حدود 3-4 ساعت پنیر ما تقریباً آماده است و می توانیم آن را در یخچال نگهداری کنیم.

مرحله ششم

برای تهیه آب پنیر به آب باقیمانده شیر نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نمک کاملا در آب پنیر حل شود. در آخر پنیر را برش می دهیم و در آب نمک می گذاریم سپس در یخچال نگهداری می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا