آشپزی

طرز تهیه پوست پرتقال شکری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پوست پرتقال قندی

پوست پرتقال شکری یکی از شیرینی های ساده و سنتی ایرانی است که معمولا با چای سرو می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پوست پرتقال قندی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای پوست پرتقال شکری
پوست پرتقال پرتقال 3 عدد
قند 2 فنجان
اب 1 فنجان
میخک 4 عدد
آبلیموی تازه 1 قاشق چایخوری
شکلات 200 گرم

طرز تهیه پوست پرتقال قندی

مرحله اول

برای تهیه پوست پرتقال شکری خوشمزه ابتدا پرتقال ها را تمیز کرده و سپس پوست آن ها را می گیریم. سپس آنها را به صورت نواری برش می دهیم، سپس یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پرتقال ها را در قابلمه بریزید سپس روی آن ها آب سرد بریزید تا روی آن ها ببندند. سپس قابلمه را روی اجاق می گذاریم تا به نقطه جوش برسد سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود.

سطح سوم

در این مرحله پوست پرتقال را دوباره داخل قابلمه بریزید و آب سرد اضافه کنید و دوباره روی اجاق بگذارید تا بجوشد. این مراحل را 3 بار تکرار می کنیم تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا که در مرحله آخر پوست پرتقال ها را آبکش کرده ایم دوباره داخل قابلمه می ریزیم و آب اضافه می کنیم. سپس شکر را به همراه میخک به قابلمه اضافه می کنیم سپس قابلمه را روی اجاق قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله می گذاریم پوست پرتقال کاملا بپزد و شفاف شود. در 2 دقیقه آخر پخت، آبلیموی تازه را با پوست پرتقال به قابلمه اضافه کنید و بگذارید 2 دقیقه دیگر بجوشد.

مرحله ششم

حالا پوست پرتقال ها را در آبکش می ریزیم و شکر می پاشیم و با فاصله از هم روی رنده گریل می گذاریم سپس به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله شکلات را روی اجاق کتری گذاشته و حرارت می دهیم. سپس یک طرف پوست پرتقال را به شکلات آغشته کنید، سپس اجازه دهید پوست پرتقال در شکلات فرو برود.

مرحله هشتم

در آخر پوست پرتقال ها را روی کاغذ روغنی قرار دهید سپس اجازه دهید شکلات کاملا سفت شود. در آخر پوست پرتقال نباتی را در بشقاب مورد نظر گذاشته و با خانواده میل کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا