آشپزی

طرز تهیه پیراشکی اسفناج و پنیر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه پیراشکی اسفناج و پنیر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کوفته اسفناج و پنیر

پیراشکی اسفناج و پنیر یکی از انواع غذاهای خوش طعم و لذیذ است که بسیار راحت و سریع تهیه می شود و بسیار شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی می باشد.این نوع کوفته ها بافتی سبک و لطیف دارند و طعم پنیر داخل آن می باشد. فوق العاده برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کوفته اسفناج و پنیر به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی مقدار مواد
ارد 3 فنجان
آب ولرم 1 فنجان
روغن مایع 1/2 فنجان
مخمر فوری 1 قاشق غذاخوری سر خالی
نمک 1/2 فنجان مربا
قند 1/2 فنجان مربا
مواد لازم در کوفته ها مقدار مواد
اسفناج خرد شده 1 کیلوگرم
کره 2 قاشق غذاخوری
پنیر صبحانه کم نمک 100 گرم
پیتزا با پنیر 100 گرم
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری سر خالی
سیر 5 قرص
گردو آسیاب شده 1/2 فنجان

طرز تهیه کوفته اسفناج و پنیر

مرحله 1: آماده سازی مخلوط آرد

برای تهیه کوفته اسفناج و پنیر، ابتدا آرد را الک کنید تا سبک شود، سپس کمی نمک، شکر و پودر مایه مایه فوری به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند، سپس مخلوط آرد را دوباره الک کنید تا همه مواد خوب مخلوط شوند. بافت آنها را یکنواخت کنید.

مرحله 2: روغن و آب را به مخلوط آرد اضافه کنید

سپس مخلوط آرد را در ظرفی بریزید و کره مایع را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود سپس مقداری آب ولرم روی مخلوط بریزید و مخلوط کنید و خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید.

مرحله 3: خمیر را در مکانی تاریک بگذارید

وقتی قوام خمیر صاف و یکدست شد آن را در ظرفی که چرب کرده اید قرار دهید و روی آن را با پلاستیک یا پارچه بپوشانید و در ظرف را در جای تاریک قرار دهید تا خمیر عمل کند و حجم آن تقریبا دو برابر شود.

مرحله چهارم: ورز دادن و تقسیم خمیر

بعد از نیم ساعت که خمیر ور آمد سر کاسه را بردارید و خمیر ور آمده را بردارید و کمی ورز دهید سپس خمیر را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را کمی ورز دهید سپس در ظرفی قرار دهید و بگذارید. آن را در Cover it.

مرحله 5: دوباره خمیر را بگذارید

خمیر را 10 دقیقه دیگر استراحت می دهیم و حجم آن ها زیاد می شود در همین حین برای تهیه مواد کوفته ها مقداری از اسفناج ها را شسته و در سبدی می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود و کاملا خشک شود.

مرحله ششم: اسفناج را تفت دهید

سپس اسفناج ها را با چاقوی تیز خیلی ریز خرد کنید و بعد یک تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اسفناج ها را داخل آن قرار دهید و هم بزنید تا قطره چکان شود و آب آن جمع شود سپس مقداری روغن در تابه بریزید تا داغ شود و اسفناج را اضافه کنید و تفت دهید. آن را کمی

مرحله 7: سیر را اضافه کنید و دوباره اسفناج را تفت دهید

وقتی اسفناج کمی تغییر رنگ داد، چند حبه سیر را که از قبل پوست گرفته و ریز خرد کرده اید داخل تابه بریزید و همراه با اسفناج تفت دهید تا رنگ آنها روشن و طلایی شود و عطر سیر در تابه پخش شود. مواد و طعم اسفناج خورده می شود. .

مرحله هشتم: مخلوط پنیر و گردو را آماده کنید

سپس مقداری پنیر را رنده کرده و به مواد اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا کاملا مخلوط شوند، سپس مقداری گردو را چرخ کرده و به مواد اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم و تفت می دهیم تا گردوها کمی روغن بگیرند و از طعم خود لذت می بریم.

مرحله 9: مخلوط را با پنیر پیتزا و آب لیمو به پایان برسانید

در مرحله بعد مقداری پنیر پیتزا به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر پیتزا آب شود و با بقیه مواد مخلوط شود، سپس مقداری آبلیمو به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و ببندید. گذشته از

مرحله 10: قالب و کاغذ روغنی را آماده کنید

سپس داخل قالب را با کره مایع یا کره چرب کنید، بهتر است از قالب تارت استفاده کنید، سپس کاغذ روغنی را روی سطح صاف قرار دهید و خمیر تمام شده را روی کاغذ چرب شده قرار دهید و با وردنه پهن کنید و پهن کنید. کاغذ روغنی را باز کنید

مرحله 11: آماده سازی شکل اولیه و تراز کردن مواد

خمیر را به اندازه قالب پهن کنید و سپس خمیر آماده و فرم داده شده را داخل قالب قرار دهید و با چنگال تمام سطح آن را سوراخ کنید تا خمیر بعد از پخت زیاد پف نکند و شکل آن نشکند سپس بریزید. مواد اسفناج را داخل خمیر بریزید و پخش کنید.

مرحله دوازدهم: روی مواد را با لایه بالایی خمیر بپوشانید

مواد باید سطح خمیر را کاملا بپوشانند سپس قسمت دیگر خمیر را روی کاغذ روغنی قرار داده و با وردنه نازک پهن کنید سپس خمیر را روی مواد اسفناج قرار دهید و لبه های پایین و بالای خمیر را فشار دهید. خمیر کنید و به هم بچسبانید.

مرحله 13: مخلوط زرده تخم مرغ و شیر را آماده کنید

سپس یک عدد زرده تخم مرغ را در ظرفی ریخته و با چنگال هم میزنیم تا گلوله شود و بافت آن یکدست شود سپس یک قاشق شیر اضافه کرده و مخلوط میکنیم تا کاملا مخلوط شود سپس با قلم مو سطح خمیر را صاف میکنیم.

مرحله چهاردهم: پخت کوفته ها در فر

سپس خمیر را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت 30 تا 35 دقیقه در فر بگذارید تا پخته شود و سطح آن طلایی شود سپس قالب را بردارید. از فر خارج کنید.

مرحله 15: کوفته ها را خنک کرده و از قالب خارج کنید

سپس قالب را در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود و سپس به آرامی کوفته ها را از آن خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس می توانید کمی شکر بپاشید یا به سلیقه خود روی آن را با سس گوجه فرنگی تزئین کنید.

مرحله شانزدهم: کوفته های اسفناج و پنیر را تزئین کرده و سرو کنید

سپس کوفته های اسفناج و پنیر را به شکل و اندازه دلخواه برش داده و در ظرف مناسبی بچینید و به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مقوی یا یک پیش غذای شیک و ساده و پرطرفدار با انواع غذاها و دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا