آشپزی

طرز تهیه چیپس +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه چیپس

چیپس سیب زمینی یکی از محبوب ترین صبحانه ها و میان وعده ها در دنیاست، برای دیدن این آموزش آشپزی ساده با چی تیپ همراه باشید.

مواد تشکیل دهنده چیپس
سیب زمینیها 2 عدد بزرگ
نمک و فلفل کافی
کره کافی
مواد مخصوص سس
ماست 6 قاشق غذاخوری
سیر 1 قرص
سس مایونز 1 قاشق غذاخوری
نعنا و آویشن خشک کافی
نمک و فلفل کافی

دستور العمل چیپس سیب زمینی

مرحله اول

من آماده می کنم تراشه های بازار ابتدا پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم سپس از طول به ورقه های نازک برش می دهیم و در آب سرد می گذاریم. اگر نمی توانید با دست برش بزنید، از رنده چیپسی استفاده کنید.

مرحله دوم

سیب زمینی ها را حدود 30 دقیقه در آب یخ قرار دهید تا نشاسته سیب زمینی ها گرفته شود. اگر می خواهید چیپس شما خیلی ترد و پف دار باشد، می توانید یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر را در آب سرد بریزید.

سطح سوم

بعد از 30 دقیقه سیب زمینی ها را از آب سرد خارج کرده و روی حوله قرار دهید تا آب اضافی سیب زمینی ها کاملا جذب شود. سپس در یک ظرف عمیق روغن بریزید تا چیپس ها در روغن شناور شوند.

مرحله چهارم

پس از داغ شدن روغن، سیب زمینی ها را داخل روغن داغ بریزید و درب ها را برگردانید تا به طور یکنواخت سرخ شوند. وقتی سیب زمینی ها طلایی شدند روغن آن را بردارید و کنار بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود سپس با سس دلخواه سرو کنید.

نکاتی در مورد ساخت چیپس

چیپس سرکه نمکی

برای داشتن چیپس با طعم سرکه، وقتی سیب زمینی ها را در یک کاسه آب یخ قرار دادید، ۲ قاشق غذاخوری سرکه و کمی نمک به کاسه اضافه کنید و با سیب زمینی ها مخلوط کنید. با این روش چیپس ما بعد از سرخ شدن مزه سرکه میده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا