آشپزی

طرز تهیه کال کباب رشتی، غذای رشتی با طعم بادمجان دودی بسیار لذیذ با دستورپخت ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کال کباب

طرز تهیه کال کباب خانم نجاتی کال کباب دو نفره کالری و خواص کال کباب xvc jidi hg fhf

کباب کلم یکی از معروف ترین و بسیار خوشمزه ترین غذاهای شمالی است که با بادمجان درست می شود. طعم این غذا به دلیل دودی بودن بادمجان شبیه میرزا قاسمی است. برای مشاهده آموزش آشپزی نوردیک و طرز تهیه کال کباب مرحله به مرحله به ادامه مطلب بروید سایت چیست؟ همراه باشید

برای تهیه کال کباب ابتدا بادمجان ها را روی گریل یا شعله گاز تفت می دهند اما اگر نمی خواهید طعم دودی داشته باشد می توانید از فر استفاده کنید. پس از خنک شدن بادمجان ها را پوست بگیرید و با سیر خرد شده در ظرفی بریزید. سبزیجات خرد شده، نمک، فلفل و گردوی آسیاب شده را اضافه کنید.

برای مخلوط کردن مواد می توانید از همزن برقی یا همزن استفاده کنید. در نهایت غذا را با موادی مانند گلپر و گردو تزیین می کنیم. اگر آب انار ندارید، جایگزین خوبی است، اما از اضافه کردن آب لیمو جدا خودداری کنید.

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر مقدار مواد
بادمجان 6 عدد وسط
گردو 100 گرم
سیر 6 عدد قرص
هندوانه 4 قاشق غذاخوری
جوجن خشک شده 1 قاشق غذاخوری
چوچاک (اختیاری) 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه کال کباب

مرحله 1: آماده سازی بادمجان ها

ابتدا بادمجان ها را برای پخت آماده می کنیم. اگر به دنبال طعم دودی هستید، بادمجان را مستقیماً روی گریل گازی یا زغالی قرار دهید. برای اینکه بادمجان ها طعم دودی پیدا نکنند، می توانید آنها را در فر قرار دهید. برای کباب کردن بادمجان ها باید هر چند دقیقه یکبار آنها را بچرخانید تا از هر طرف یکنواخت بپزند و پوستشان تیره و پف کند.

مرحله 2: بادمجان ها را پوست بگیرید

پس از پخته شدن، بادمجان ها را کنار بگذارید تا خنک شوند. سپس با احتیاط پوست بادمجان های تفت داده شده را جدا کنید. این کار را می توان با کاردک یا با دست انجام داد. مطمئن شوید که قسمت های سوخته پوست را جدا کرده اید زیرا می توانند به طعم نهایی ظرف اضافه کنند.

مرحله 3: سیر را خرد کرده و به بادمجان اضافه کنید

حالا نوبت سیر است. سیرها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. سپس سیر ریز شده را به بادمجان های پوست گرفته اضافه کنید. مهم است که سیر را به طور یکنواخت خرد کنید تا طعم آن به خوبی در غذا پخش شود.

  • آموزش گام به گام پنیر و بادمجان؛ طرز طبخ غذاهای خانگی و مقوی که همه دوستش خواهند داشت!

مرحله 4: تهیه سبزیجات معطر

سبزیجات معطر مانند گشنیز و جعفری را بشویید و ریز خرد کنید. این سبزیجات را به قابلمه بادمجان و سیر اضافه کنید. برش سبزی ها باید به اندازه ای باشد که هم ظاهر زیبایی داشته باشند و هم عطر و طعم آن ها به خوبی در غذا پخش شود.

مرحله 5: ادویه جات را اضافه کنید

در این مرحله نمک و فلفل را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. می توانید مقدار ادویه ها را با توجه به ذائقه شخصی تنظیم کنید. افزودن ادویه ها نه تنها طعم غذا را بهبود می بخشد بلکه به تعادل طعم ها نیز کمک می کند.

مرحله 6: گردو و آب را اضافه کنید

گردوی آسیاب شده یا خرد شده را به همراه آب به مخلوط بادمجان اضافه کنید. گردو علاوه بر افزودن بافت، به تمرکز و غنی‌سازی طعم غذا نیز کمک می‌کند. شاهی با طعم ترش خود طعم غذا را متعادل می کند.

  • یک یتیم؛ طعم بی نظیر سادگی همراه با دستوری که نمی توانید نادیده بگیرید!

مرحله 7: مواد را مخلوط کنید

همه مواد را با همزن برقی یا در مخلوط کن خوب هم بزنید تا پوره یکدست و یکدستی به دست آید. این به یکپارچه شدن بهتر طعم ها و ایجاد بافتی یکنواخت در غذا کمک می کند.

مرحله هشتم: آب انار را اضافه کنید

در صورت تمایل می توانید مقداری آب انار ترش به مخلوط اضافه کنید. آب انار با طعم ترش و شیرین خود تعادل طعمی عالی به غذا می دهد و طعم نهایی آن را غنی می کند.

مرحله 9: آماده شدن برای سرو

پس از آماده شدن مخلوط کال کبابآن را در بشقاب سرو قرار دهید. سپس روی ظرف را با تزییناتی مانند گلپر، دانه های انار، گردو و مقداری آب انار تزیین کنید، این تزیینات نه تنها به زیبایی غذا می افزاید بلکه به طعم و عطر آن نیز می افزاید.

  • میرزا قاسمی; شاهکار آشپزی شمالی با دستور پختی متفاوت و بسیار خاص!

جایگزین آب انار در کال کباب گیلانی

اگر آب انار تازه در خانه ندارید، نگران نباشید. یکی از بهترین جایگزین های آب انار آب شیرین است. اما لازم است بدانید که استفاده از آبلیمو در تهیه این غذا توصیه نمی شود و کباب را بد طعم می کند.

آجیل در کال کباب: خرد شده یا پودر شده؟

یکی از مواد اصلی در تهیه کل کباب، گردو است. اگر دوست دارید گردو زیر دندانتان احساس شود، می توانید گردوی خرد شده را به غذا اضافه کنید. این موضوع هیچ تاثیر منفی بر کیفیت نهایی غذا ندارد و حتی می تواند لذت غذا را افزایش دهد.

  • لیست کاملی از غذاهای آسان و خوشمزه بادمجان برای شام و ناهار!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا