آشپزی

طرز تهیه کاکای کدو حلوایی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کاکای کدو حلوایی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پای کدو حلوایی

کدو کاکای یکی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار در استان گیلان است که با مواد مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاکای کدو حلوایی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پوره کدو تنبل 1 فنجان
آرد گندم ½ فنجان
آرد برنج ½ فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه بزرگ
قند 2 قاشق غذاخوری
ماست 2 قاشق غذاخوری
دارچین 1 قاشق چایخوری
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
جوز هندی ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه پای کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کیک پوک کدو باید ابتدا پوره کدو حلوایی را به این صورت تهیه کنیم که کدو را با کمی آب دم بکشیم یا بجوشانیم و آن را کاملا پوره کنیم تا کاملاً مانند پوره یکدست شود.

مرحله دوم

در این مرحله پوره کدو تنبل را در ظرف مناسبی بریزید. سپس آرد گندم را همراه با آرد برنج روی پوره کدو حلوایی الک می کنیم، سپس ماست را به همراه دارچین، گلاب و جوز هندی به کاسه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا مواد را خوب هم میزنیم تا بافت آنها یکنواخت شود سپس مواد را طعم دار کرده و به مقدار دلخواه شکر اضافه میکنیم. میزان شکر سلیقه ای است و به سلیقه خود می توانیم آن را کم یا زیاد کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت یکدست شود. در نظر داشته باشید که غلظت مواد باید به اندازه ای باشد که بتوانید آن را با قاشق داخل تابه بریزید و سرخ کنید.

مرحله پنجم

اگر خمیر شل بود کمی آرد اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید تا به غلظت مناسبی برسد. سپس ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و چند قاشق روغن به آن اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله با قاشق از مواد خارج می کنیم و در تابه می گذاریم تا کاملا سرخ شوند. بعد از اینکه یک طرف کیک ها کاملا سرخ شد، آن ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن ها نیز سرخ شوند.

مرحله هفتم

در انتها بعد از سرخ شدن کامل کیک ها را از روغن خارج می کنیم و روی حوله می گذاریم تا چربی اضافی آن گرفته شود سپس در ظرف مورد نظر می گذاریم و سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا