آشپزی

طرز تهیه کباب بره چینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کباب بره چینی

اگر به دنبال یک غذای خوشمزه و خاص هستید، روش پخت کباب بره چینی می تواند یک انتخاب عالی باشد. این کباب یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید در خانه تهیه کنید و حس یک غذای دلپذیر را به شما القا می کند.

برای تهیه کباب بره چینی، ابتدا گوشت بره بدون استخوان را به اندازه های مساوی برش می دهیم و با مواد ماریناد شامل ماست یونانی، سیر، زنجبیل، پاپریکا دودی، سرکه بالزامیک، سس سویا و پودر چیلی مخلوط می کنیم. بعد از یک شب ماندن در یخچال، گوشت ها را رشته کرده و کباب می کنیم. در حین پخت، گوشت را چند بار با برس روغن بزنید تا طعم بهتری پیدا کند. در آخر سیخ ها را داغ سرو می کنیم.

محتویات اصلی اندازه ی
بره بدون استخوان 1 کیلوگرم
ماست یونانی 1/2 فنجان
سیر (ریز خرد شده) 3 قرص
زنجبیل تازه رنده شده 1 قاشق چایخوری چای
مواد دیگر اندازه ی
فلفل قرمز دودی 1 قاشق چایخوری چای
سرکه بازامیک 1 ساعت غذا
سس سویا 1 ساعت غذا
پودر فلفل قرمز تند 1/3 قاشق چایخوری چای
روغن زیتون 7 ساعت سوپ خوردن
کره ذوب شده 2 ساعت غذا خوردن

طرز تهیه کباب بره چینی

مرحله 1: آماده کردن گوشت

ابتدا باید بره بدون استخوان را بپزید. اگر گوشت بدون استخوان در دسترس ندارید، خودتان می توانید گوشت را از استخوان جدا کنید. گوشت بره را به قطعات مساوی تقسیم کنید تا در طول پخت به طور یکنواخت بپزند. بعد از برش، گوشت ها را خوب بشویید و در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله 2: ماریناد را آماده کنید

گوشت چرخ کرده را در یک کاسه بزرگ بریزید. ماست یونانی، سیر خرد شده، زنجبیل رنده شده، پاپریکا دودی، سرکه بالزامیک، سس سویا و پودر چیلی را به گوشت اضافه کنید. همه مواد را به خوبی با گوشت مخلوط کنید تا تمام قسمت ها کاملا با مواد ماریناد آغشته شود. گوشت را حداقل یک شب در یخچال بگذارید تا طعم دار شود.

مرحله 3: زغال چوب را آماده کنید

قبل از شروع کباب کردن، ذغال های داخل گریل را روشن کنید و اجازه دهید کاملا داغ شوند. این ممکن است حدود 20 تا 30 دقیقه طول بکشد. حتی گرم کردن زغال سنگ برای کباب کردن کارآمد بسیار مهم است.

مرحله 4: آماده کردن سیخ

گوشت های ترشی شده را از یخچال خارج کرده و ماریناد اضافی را از آن جدا کنید. گوشت ها را به سیخ های فلزی یا چوبی بریزید. دقت کنید که گوشت ها به درستی روی سیخ قرار گرفته باشند تا در حین پخت روی منقل نریزند.

مرحله 5: کباب کردن زغال چوب

سیخ ها را روی زغال های داغ قرار دهید. در طول پخت چند بار روی سیخ ها را با برس کره آب شده بمالید. این کار باعث می شود سیخ ها خشک و خوش طعم تر نباشند. سیخ ها را هر چند دقیقه یکبار بچرخانید تا از همه طرف به طور یکنواخت بپزند.

مرحله 6: سرو کنید

پس از اینکه سیخ ها از دو طرف به خوبی پخته شد، آنها را از گریل خارج کرده و در بشقاب سرو بچینید. کباب بره چینی را می توان با برنج پخته یا نان تازه و مقداری سبزیجات تازه میل کرد. نوش جان!

آموزش انواع کباب

  • طرز تهیه کباب کتویه به روش هرمزگانی مرحله به مرحله
  • طرز تهیه کباب کازان ترکی، یک غذای مهمانی جدید و خوشمزه
  • طرز تهیه ماست کبابی; غذای مرغ سریع و خوشمزه
  • طرز تهیه لوکباب خوشمزه; یک غذای خاص مازندرانی
  • طرز تهیه کباب مرغ کره ای خوشمزه و سنتی به روش بازاری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا