آشپزی

طرز تهیه کباب فلفلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کباب فلفلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کباب فلفلی

کباب فلفلی یکی از کباب های سنتی و بسیار خوش طعم ایرانی است که با دستور پخت های مختلف درست می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز تهیه کباب فلفلی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
فلفل شیرین 12 عدد
پیاز 2 عدد
گوشت چرخکرده 500 گرم
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی
مواد لازم برای سس
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی 2 عدد
نمک و فلفل و روغن کافی

طرز تهیه کباب فلفلی

مرحله اول

من آماده می کنم کباب فلفلی خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم سپس با دست خوب فشار می دهیم تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس پیازهای خیس شده را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و با دست مواد را به مدت 7 تا 10 دقیقه ورز دهید تا بافت یکدست و کاملا یکدست شود.

سطح سوم

بعد از اینکه سس باربیکیو غلیظ و چسبناک شد، روی کاسه را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید تا سس باربیکیو یک ساعت استراحت کند. بعد از این مدت کاسه را از یخچال خارج کنید.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که برای اینکه طعم کباب ها خیلی تند نشود بهتر است برای تهیه این کباب از فلفل دلمه ای استفاده کنید. اما اگر فلفل دلمه ای وجود نداشت باید از فلفل هایی استفاده کنیم که ترک و سوراخ نداشته باشند.

مرحله پنجم

دست هایتان را با کمی آب خیس کنید، سپس مقداری از سس کباب را به اندازه نارنگی بردارید و روی فلفل بگذارید. با انگشتان خود مخلوط کباب را به طور مساوی روی فلفل پخش کنید.

مرحله ششم

پس از پوشاندن همه فلفل ها با سس کباب، ظرف مناسبی را روی اجاق قرار دهید و کمی روغن اضافه کنید. پس از داغ شدن روغن، فلفل ها را در تابه بریزید و بگذارید به طور یکنواخت سرخ شوند.

مرحله هفتم

در همین حین یک تابه دیگر را روی اجاق قرار دهید و کمی روغن اضافه کنید سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا قهوه ای شود. سپس گوجه ها را در تابه رنده می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل به سس اضافه کنید و بگذارید آب گوجه فرنگی با حرارت ملایم کشیده شود. بعد از اینکه هر طرف سیخ ها سرخ شد از ماهیتابه خارج می کنیم.

مرحله نهم

حالا صبر می کنیم تا سس گوجه فرنگی غلیظ شود و داخل کره برود. سرگرمی روز پس از آماده شدن سس، سیخ ها را در بشقاب سرو بچینید و سس در حال جوشیدن را روی آن ها بریزید و سپس با برنج سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا