آشپزی

طرز تهیه کباب کوبیده ارزان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کباب ارزان

کباب کوبیده ارزان یکی از دستورهای تهیه این کباب خوشمزه است که می توانیم با صرفه اقتصادی بیشتری در خانه درست کنیم تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه کباب ارزان برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 8 نفر
شکم مرغ 1 کیلوگرم
دم گوسفندی 300 گرم
پیاز 300 گرم
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه کباب ارزان

مرحله اول

برای تهیه یک کباب ارزان و مقرون به صرفه ابتدا مرغ را به قطعات کوچک برش می دهیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس دم را به قطعات کوچک برش می دهیم.

مرحله دوم

حالا دم را داخل چرخ گوشت می ریزیم و روی چرخ چرخ می کنیم. سپس پوست پیاز را جدا می کنیم سپس آن را می شوییم و با دندان های ریز رنده رنده می کنیم سپس پیاز را از صافی رد می کنیم تا آب آن کاملا گرفته شود.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را به آب مرغ اضافه می کنیم سپس ورز می دهیم تا مواد مخلوط و یکدست شود. سپس دوباره خمیر را داخل چرخ گوشت بریزید و در کاسه چرخ کنید سپس زعفران و نمک و فلفل را اضافه کنید.

مرحله چهارم

حالا دوباره مواد زده شده را به مدت 5 دقیقه ورز می دهیم تا مواد مخلوط و یکدست شود سپس روی کاسه را سلفون می کشیم و می گذاریم مواد زده شده به مدت 1 الی 2 ساعت در یخچال بماند تا طعم ها مخلوط شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله بعد از این مدت خمیر را از یخچال خارج می کنیم سپس ذغال ها را یکنواخت روشن می کنیم. سپس خمیر را به اندازه نارنگی برمی داریم و روی سیخ می گذاریم و شکل می دهیم.

مرحله ششم

حالا تمام مواد کباب را به همین ترتیب روی سیخ ها می گذاریم سپس زغال ها را یکنواخت روی گریل روشن می کنیم و سیخ ها را به ترتیب روی کباب می گذاریم. سپس کمی باد می زنیم تا سیخ ها به سیخ بچسبد.

مرحله هفتم

در این مرحله سیخ ها را هر چند دقیقه یکبار می چرخانیم تا سیخ ها یکنواخت بپزند. در آخر سیخ ها را از سیخ بیرون آورده و در بشقاب مورد نظر می چینیم سپس با برنج یا نان سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا