آشپزی

طرز تهیه کتلت بلغور +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کتلت بلغور

بلغور یکی از انواع کوفته خوشمزه و متنوع است که با روش ها و مواد مختلفی تهیه می شود. این غذای سالم طرفداران زیادی دارد. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کوفته بلغور به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
جو یا گندم یا مخلوطی از هر دو 250 گرم
پیاز متوسط 1 قطعه
جعفری خرد شده 2 قاشق غذاخوری
پنیر سفید برای صبحانه 50 گرم
سیر 2 قرص
یک تخم مرغ 2 عدد
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
فلفل قرمز کافی

دستور تهیه کتلت گندم سیاه

مرحله اول

ابتدا بلغورها را از شب قبل یا چند ساعت قبل از پخت در ظرفی بریزید و روی آنها مقداری آب بریزید و بگذارید خوب خیس بخورد سپس بلغورهای خیس شده را در قابلمه ای با کمی آب بریزید و سپس کمی نمک اضافه کنید.

مرحله دوم

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و اجازه دهید بلغورها خوب بپزند و تمام آب قابلمه تبخیر شود و بلغورها نرم شوند سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید تا به دمای محیط برسند و سپس بلغورها را با چرخ گوشت کاملا له کنید.

سطح سوم

سپس پیاز را پوست گرفته و رنده کنید و آب اضافی آن را با دست بگیرید و سپس پیاز رنده شده را در ظرفی بریزید، سپس سیر را پوست بگیرید و بشویید و رنده کنید و به پیاز اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله چهارم

مقداری جعفری تازه را تمیز کرده و بشویید و بعد از خشک شدن با چاقوی تیز ریز خرد کرده و کنار بگذارید، سپس بلغور کوبیده شده را در ظرفی بریزید و پیاز، سیر و جعفری را به آنها اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

مرحله پنجم

سپس مقداری آرد سوخاری به مخلوط پتی اضافه کنید و هم بزنید و مخلوط کنید سپس پنیر سفید را روی مواد بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود سپس مقداری نمک و فلفل سیاه و مقداری پاپریکا به مخلوط اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله ششم

سپس تخم مرغ ها را داخل مخلوط مواد زده و روی مواد بریزید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست و یکدست شود سپس روی کاسه را با پلاستیک بپوشانید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا مخلوط کوفته استراحت کند.

مرحله هفتم

وقتی عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شد و مخلوط پتی خوب جا افتاد، قابلمه مایه پتی را از یخچال خارج کنید و دوباره کمی هم بزنید سپس در ماهیتابه کمی روغن بریزید و روی آن قرار دهید. حرارت متوسط ​​تا روغن داغ شود.

مرحله هشتم

سپس از مواد کتلت به اندازه نارنگی بردارید و با دست فرم دهید و باز کنید و در روغن داغ سرخ کنید، وقتی یک طرف کتلت طلایی شد کتلت را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. کتلت ها را از روی حرارت بردارید

مرحله نهم

کتلت ها را روی توری یا پارچه می چینند تا چربی اضافی آن گرفته شود، سپس در ظرف مناسبی گذاشته و با برگ نعناع، ​​شوید و ریحان تازه تزیین می کنند و در کنار کتلت ها مقداری گوجه فرنگی و خیارشور می چینند.

مرحله دهم

سپس یک کتلت بلغور به سلیقه و سلیقه خود با برنج زعفرانی و ته دیگ یا نان تازه و سس گوجه فرنگی، ترشی، زیتون، سبزیجات و دارچین به عنوان یک غذای ساده و شیک میل کنید.با سخاوت میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا