آشپزی

طرز تهیه کشک خانگی با طعمی بی نظیر در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه پنیر خانگی

امروز می خواهیم با کمک “سرگرمی روزبیایید به سراغ یکی از سنتی ترین و خانگی ترین لبنیات برویم: پنیر دلمه. پنیر خانگی نه تنها طعم و عطر منحصر به فردی دارد، بلکه به عنوان یک غذای مغذی می توان از آن در طیف وسیعی از غذاها استفاده کرد. دستور تهیه پنیر خانگی فرصتی است برای بازگشت به ریشه و امتحان غذاهای سنتی با عشق و حوصله. بیایید با دستور پختی آسان اما کامل در این مسیر هنری قدم بگذاریم و پنیر لذیذ و اصل را در خانه تهیه کنیم.

برای دستور غذا پنیر کوتیج خانگیابتدا ماست گوسفندی و آب را مخلوط کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره از ماست جدا شود سپس مخلوط را به غلظت مایع مورد نظر می رسانند و خنک می کنند و در کیسه ای نخی می گذاریم تا آب آن گرفته شود. پس از آبکش شدن، نمک و کرفس خشک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید و گلوله های کوچک درست کنید. در نهایت کشک را در خانه خشک کنید تا آماده استفاده شود.

عناصر اندازه ی
اب 2 لیتر
نمک بسته به سلیقه
ماست گوسفندی 2 کیلوگرم
کرفس خشک 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنیر خانگی

مرحله 1: ماست و آب را مخلوط کنید

ابتدا دو کیلوگرم ماست گوسفندی را در ظرف بزرگی بریزید سپس دو لیتر آب اضافه کنید. با همزن دستی یا برقی ماست و آب را خوب هم بزنید تا یکدست شود. این اولین مرحله در تهیه پنیر خانگی است و مهم این است که مخلوط به خوبی پخته شود تا مایه کشک یکدستی داشته باشیم.

مرحله 2: کره را از ماست جدا کنید

بعد از اینکه ماست و آب را با دقت مخلوط کردید، مخلوط به دست آمده را روی حرارت ملایم قرار دهید. اجازه دهید مخلوط به آرامی گرم شود. در این مرحله هدف جدا کردن کره از ماست است که به تدریج روی سطح مایع شناور می شود. این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد، بنابراین صبور باشید و مخلوط را مرتب هم بزنید تا ته نگیرد.

مرحله 3: مخلوط را غلیظ کنید

در حالی که مخلوط در حال گرم شدن است، به هم زدن ادامه دهید تا شروع به غلیظ شدن کند. این فرآیند ممکن است کمی طول بکشد، اما صبر و دقت در این مرحله بسیار مهم است. قوام مناسب زمانی است که مخلوط به غلظتی شبیه کشک مایع برسد. در این مرحله می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید از این محصول به عنوان کشک مایع استفاده کنید یا مراحل بعدی را برای تهیه کشک جامد دنبال کنید.

مرحله 4: مخلوط را خنک کنید

پس از رسیدن به غلظت مورد نظر، مخلوط را از روی حرارت بردارید و بگذارید کمی خنک شود. این مرحله برای آماده سازی مخلوط برای فرآیند بعدی ضروری است. خنک شدن مخلوط به جدا شدن بهتر آب و تهیه کشک با کیفیت بالاتر کمک می کند.

مرحله 5: با یک کیسه نخی آبگیری کنید

پس از خنک شدن مخلوط به میزان دلخواه، آن را در یک کیسه نخی بریزید. کیسه را محکم ببندید و به مدت 12 ساعت در جایی آویزان کنید تا آب اضافی خود به خود جذب شود. این فرآیند آبگیری برای رسیدن به بافت نهایی و مطلوب کشک بسیار مهم است.

مرحله 6: نمک و سبزیجات را اضافه کنید

پس از گذشت 12 ساعت و آبکش شدن کشک، محتویات پاکت را در ظرف مناسبی بریزید. در این مرحله نمک و یک قاشق غذاخوری کرفس خشک را به کشک اضافه کنید. خوب هم بزنید تا این مواد افزودنی به طور یکنواخت در سراسر کشک پخش شوند. افزودن این مواد باعث افزایش ارزش غذایی و طعم کشک می شود.

مرحله 7: شکل دادن به کشک

با دست یا قاشق، کشک را به شکل های گرد در آورید. این کار باعث می شود کشک خشک شود و راحت تر نگهداری شود. علاوه بر این، شکل دادن به کشک به شما این امکان را می دهد که از آن در اندازه های دلخواه استفاده کنید.

مرحله 8: کشک را خشک کنید

پنیرهای فرم گرفته را در جای خشک و خنک منزل قرار دهید. آنها را چند روز در این حالت بگذارید تا خوب خشک شوند. این مرحله آخر تضمین می کند که کشک شما برای مدت طولانی باقی می ماند و بافت و طعم آن را بهبود می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا