آشپزی

طرز تهیه کله گنجشکی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کله گنجشکی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کله گنجشک

کلم گنجشکی یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که به روش های مختلف تهیه می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کله گنجشک برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز 2 عدد
سیب زمینیها 4 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
اب 2 لیوان
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و پودر سیر کافی

طرز تهیه کله گنجشک

مرحله اول

من آماده می کنم غذای خوشمزه سر گنجشک در ابتدای کار 1 عدد پیاز را در ظرف مناسبی با دندانه های ریز رنده شده رنده کنید سپس پیاز را از صافی رد کنید تا آب اضافی آن کاملا جدا شود. حالا گوشت چرخ کرده را به کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم

سپس مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند و چسبندگی لازم به دست آید. حالا مواد گوشتی را به اندازه یک گردو جدا کرده و به شکل توپ در آورید.

سطح سوم

حالا کوفته ها را به مدت 30 دقیقه در یخچال می گذاریم تا طعم ها با هم مخلوط شوند. سپس پیاز باقی مانده را ریز خرد کرده و همراه با کمی روغن مایع در ظرف مناسبی گذاشته و روی اجاق قرار می دهیم.

مرحله چهارم

سپس پیاز را خوب تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به قابلمه اضافه می کنیم و تفت دادن را ادامه می دهیم تا سرخ شود. حالا پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله آب را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا پاستا در آب حل شود سپس سس را روی اجاق بگذارید تا بجوشد. پس از استراحت کوفته ها، آنها را از یخچال خارج کرده و تابه ای جداگانه گرم کنید.

مرحله ششم

حالا مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید روغن خوب داغ شود سپس کوفته ها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید. وقتی کوفته ها کاملا سرخ شدند از ماهیتابه خارج کرده و به همراه سس داخل قابلمه بریزید.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه دهید کوفته ها به مدت 1 ساعت در سس بپزند تا کاملا بپزند. حالا پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و ورقه ای برش می دهیم سپس با آب سرد خوب می شوییم تا نشاسته آن ها به خوبی شسته شود.

مرحله هشتم

حالا سیب زمینی ها را در آبکش بریزید و اجازه دهید آب اضافی آن کاملا خارج شود. سپس تابه مناسبی را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم و کمی روغن مایع به آن اضافه می کنیم سپس اجازه می دهیم روغن خوب داغ شود.

مرحله نهم

سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا طلایی شوند. بعد از 1 ساعت که غذا جا افتاد و سس کمی غلیظ شد، نیمی از سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا سیب زمینی ها با سس آغشته شوند.

مرحله دهم

در این مرحله کمی آب پرتقال به قابلمه اضافه کنید و بعد از هم زدن غذا را در ظرف مورد نظر بریزید. در آخر باقی مانده سیب زمینی سرخ شده را برای تزیین بریزید و با نان و سبزیجات سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا