آشپزی

طرز تهیه کوردن بلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوردون بلو

Cordon Bleu یک غذای اروپایی به شکل گوشت پیچیده شده در پنیر است. Cordon Bleu در زبان فرانسوی به معنای روبان آبی است، اما در اصطلاح آشپزی به گوشتی اطلاق می شود که با ژامبون و پنیر سرخ می شود و معمولاً با سس سرو می شود. Cordon Bleu در اصل یک شنیسل پر از پنیر و سوسیس است که با گوشت قرمز و مرغ درست می شود. کوردون بلو یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که در مدت زمان کوتاهی می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوردون بلو به ادامه مطلب بروید سایت آموزشی چه فایده ای دارد؟ همراه باشید

مواد لازم برای کوردن بلو
سینه مرغ بدون استخوان 2 عدد
ژامبون 3 برگ
پنیر گودا یا چدار 5 تکه
پودر پانکو 2 لیوان
یک تخم مرغ 2 عدد
آرد پخت 1 فنجان
سس خردل، نمک و فلفل تا جایی که لازم است
ارگانو 1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز دودی 1 قاشق غذاخوری
پودر پیاز 1 قاشق چایخوری
پودر سیر 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه کوردون بلو

مرحله اول

برای تهیه کوردون بلو خوشمزه و خاص در ابتدای کار به یک سینه مرغ بدون استخوان نیاز داریم که می توان آن را کاملا از وسط برش داد و دو تکه کوچک داشت یا طوری برش داد که وسط آن جدا شود و یک عدد بزرگ باشد. قطعه .

مرحله دوم

سپس هر تکه را وسط دو کیسه پلاستیکی فریزر قرار می دهیم و با چرخ گوشت یا وسیله دیگری که در اختیار داریم می کوبیم تا سینه مرغ نازک و یکدست شود. سپس نایلون را جدا می کنیم. همه مهره ها را به همین صورت زدیم.

سطح سوم

در این مرحله تکه های مرغ را روی سلفون پلاستیکی می گذاریم و با سس خردل و فلفل سیاه مزه دار می کنیم. یک لایه ژامبون روی سینه مرغ و سپس یک لایه پنیر گودا یا چدار بگذارید و آن را در رول سفت بپیچید.

مرحله چهارم

سعی کنید تکه ژامبون و پنیر کوچکتر از سینه مرغ باشد تا زیاد بیرون نیاید. سپس آن را گرد می کنیم و با سلفون زیبا روی میز کار می بندیم تا فشرده شود و دو سر آن را گره می زنیم.

مرحله پنجم

تمام قطعات را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا سفت شوند. در همین حین پارمزان را به پودر پانکو اضافه کنید. سپس پونه کوهی، فلفل قرمز دودی، پودر پیاز، پودر سیر، کمی فلفل سیاه و نمک را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس خوب مخلوط کنید. در ظرف دیگری تخم مرغ ها، سس خردل، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. در کاسه سوم آرد پخت را با یک قاشق چایخوری فلفل قرمز دودی و کمی فلفل سیاه مخلوط کنید.

مرحله هفتم

حالا رول ها را که خوب استراحت کرده اند در آرد بغلتانید تا کاملا آرد شوند، سپس در تخم مرغ فرو کنید تا همه قسمت ها با یک لایه تخم مرغ پوشانده شود. در آخر در پودر پانکو می غلتانیم تا کاملا بپوشند.

مرحله هشتم

حالا در روغن داغ روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید. رول ها نیازی به آغشته به روغن ندارند، حدود یک سانتی متر روغن برای سرخ شدن کافی است. وقتی یک طرف آن سرخ شد، بقیه را برگردانید و سرخ کنید.

مرحله نهم

در صورت تمایل به صورت فینگر فود به صورت تکه های کوچک درست می کنیم و تمام کارها را انجام می دهیم و نیم ساعت قبل از سرو سرخ می کنیم. این غذای بسیار شیک را می توان برای مهمانی ها تهیه و سرو کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا