آشپزی

طرز تهیه کوفته انار با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوفته انار را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پیراشکی انار

کوفته انار یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که معمولا در شب یلدا تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه پیراشکی انار برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت 400 گرم
پیاز بزرگ 1 قطعه
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق چایخوری
نعناع خشک 1 قاشق چایخوری
جعفری خشک 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل و زردچوبه کافی
فلفل سیاه و پودر سیر کافی
مواد لازم سس کوفته
پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی ½ قاشق غذاخوری
گردو آسیاب شده ½ فنجان
آب جوش 1 فنجان
دانه های انار ⅓ فنجان
خلال پسته کافی
نمک، فلفل کافی

طرز تهیه پیراشکی انار

مرحله اول

برای تهیه کوفته انار خوشمزه ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را از صافی رد کنید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود سپس به گوشت چرخ کرده اضافه کنید. حالا آرد نخودچی، رب انار، نعناع خشک، جعفری خشک، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل قرمز و پودر سیر را اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مواد کوفته ها را به مدت 5 دقیقه با دست ورز دهید تا با هم ترکیب شوند و مخلوط گوشت یکدست شود. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله چهارم

حالا بعد از گذشت این مدت گوشت چرخ کرده را از یخچال خارج می کنیم سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مخلوط گوشت جدا می کنیم و در دست می چرخانیم. سپس یک تابه مناسب انتخاب می کنیم سپس روی آتش می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و می گذاریم داغ شود. حالا کوفته ها را به تابه اضافه کنید و کاملا سرخ کنید سپس کنار بگذارید. سپس تابه را با دستمال تمیز می کنیم.

مرحله ششم

حالا پوست گردو را جدا می کنیم سپس با چاقو مغز گردو را برش می دهیم. سپس فلس های پیاز را برداشته و به صورت ورقه های نازک برش می دهیم، سپس تابه را روی اجاق قرار می دهیم و کمی روغن به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پیاز را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا طلایی شود سپس مقداری فلفل سیاه و نمک اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و چند دقیقه تفت دهید.

مرحله هشتم

حالا که رب کاملا سرخ شد، گردوی آسیاب شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گردوها خام شوند. حالا رب انار را اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید سپس آب جوش را به آن اضافه کنید.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه دهید خورش به مدت 10 دقیقه بجوشد. سپس کوفته ها را به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم 15 دقیقه دیگر خورش روی آتش بماند. سپس انار را شسته و به 2 قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله دهم

حالا پشت انار را با قاشق بشکنید تا دانه های انار جدا شوند سپس دانه های انار را داخل خورش بریزید و بعد از ۲ دقیقه خورش را از روی حرارت بردارید و در ظرف دلخواه با خلال پسته سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا