آشپزی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

کوفته با سس بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و متفاوت است که می توانید در دستورهای مختلف تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کوفته با سس بادمجان برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 250 گرم
بادمجان 3 عدد
گوجه فرنگی 2 عدد
سیر 2 قرص
پیاز 1 قطعه
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز غلیظ کافی
نمک و فلفل کافی
فلفل سیاه و زردچوبه کافی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کوفته با سس بادمجان خوشمزه، در ابتدای کار، گوشت را از ساق و سینه مرغ از استخوان جدا کرده و به قطعات کوچک برش می دهیم، سپس تکه های گوشت مرغ را در چرخ گوشت یا غذاساز قرار می دهیم. و آنها را خوب آسیاب کنید.

مرحله دوم

حالا پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده کنید، سپس از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس مرغ چرخ کرده را همراه با پیاز رنده شده در یک کاسه نسبتا گود بریزید و کمی ورز دهید.

سطح سوم

سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و زعفران پخته شده را در ظرف بریزید و به مدت 5 دقیقه خوب هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. حالا روی کاسه را با سلفون بپوشانید و در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

سپس مخلوط کوفته را به مدت 1 ساعت در یخچال بگذارید تا طعم ها با هم مخلوط شوند. در این فاصله بادمجان ها را کبابی می کنیم و برای این کار بادمجان ها را خوب می شوییم.

مرحله پنجم

سپس با استفاده از چنگال چند سوراخ روی بادمجان ها ایجاد کنید و روی زغال یا گاز کبابی کنید. وقتی بادمجان ها کاملا نرم و پخته شدند برای کار راحت تر آن ها را در ظرف دربسته نگهداری می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید بادمجان ها به مدت 15 دقیقه در ظرف بنشینند تا عرق کنند و پوست آن به راحتی جدا شود. بعد از این مدت بادمجان ها را پوست گرفته و با استفاده از دستگاه سیب زمینی له خوب له کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست گوجه ها را جدا می کنیم و با حبه های سیر رنده می کنیم. پس از استراحت کوفته ها، کاسه را از یخچال خارج کرده و یک تابه روغن را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

مرحله هشتم

حالا بگذارید روغن خوب داغ شود. سپس با دست خیس کوفته ها را از اندازه یک گردو جدا کرده و به شکل گلوله درآورید سپس در تابه قرار دهید و دو طرف آن را خوب سرخ کنید.

مرحله نهم

وقتی کوفته ها کاملا سرخ شدند، مقداری زعفران پخته شده را به تابه اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید تا طعم زعفران به کوفته ها کشیده شود. در آخر کوفته ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله دهم

سپس در همان ماهیتابه ای که کوفته ها را سرخ کرده ایم سیر و گوجه فرنگی رنده شده را به همراه کمی روغن اضافه کرده و ۱ دقیقه تفت می دهیم و سپس پوره بادمجان را اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. حالا خوب سرخ کنید تا مواد سرخ شوند.

مرحله یازدهم

در این مرحله مواد را در تابه دور تابه جمع کنید سپس رب گوجه فرنگی را وسط آن بریزید سپس خوب تفت دهید تا رب گوجه فرنگی سرخ شده و بوی خامی آن گرفته شود. حالا مقداری نمک و فلفل به تابه اضافه کنید.

مرحله دوازدهم

بعد از پخت 1 لیوان آب جوش داخل تابه بریزید و هم بزنید تا سس یکدست شود سپس کوفته های سرخ شده را داخل تابه بریزید و در آن را ببندید. حالا اجازه دهید کوفته ها 20 دقیقه بپزند.

مرحله سیزدهم

پس از گذشت این مدت ظرف را از روی حرارت بردارید و کوفته ها را در بشقاب مورد نظر بریزید سپس روی آنها را با سس بادمجان بپوشانید. در آخر کوفته مرغ را با سس بادمجان به همراه لیموترش تازه و نان سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا