آشپزی

طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار

کوفته مرغ با سس انار یکی از غذاهای خوش طعم و لذیذی است که برای سرو بسیار مناسب است.کوفته مرغ را می توانید با برنج یا با نان تازه سرو کنید.این کوفته که خیلی راحت و سریع تهیه می شود طرفداران زیادی دارد. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سینه و ران مرغ 400 گرم
نمک و فلفل کافی
زردچوبه کافی
زعفران کافی
پیاز 2 عدد
گردو آسیاب شده 50 گرم
هویج 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کوفته مرغ با سس انار

مرحله 1: تکه های مرغ را برش دهید

ابتدا باید تکه های مرغ بدون استخوان را چرخ کنید، بهتر است از ترکیب ران و سینه استفاده کنید تا بافت کوفته ها نرم و لطیف تر شود، برای چرخ کردن تکه های مرغ می توانید به جای چرخ گوشت از همزن یا چرخ گوشت استفاده کنید. .

مرحله 2: مرغ و ادویه ها را مخلوط کنید

تکه های مرغ را در مخلوط کن بریزید سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و از وسط نصف کنید و مرغ ها را اضافه کنید سپس ادویه ها را که شامل نمک و فلفل و زردچوبه است داخل خردکن یا مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید.

مرحله 3: شکل دادن به کوفته ها

وقتی همه مواد خوب با هم مخلوط شدند بافت صاف و یکدستی به دست آمد، مخلوط را از همزن خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید، سپس به اندازه گردو از مواد بردارید و با دست شکل دهید و گرد کنید.

مرحله 4: نکاتی برای شکل دادن به کوفته ها

همه مواد را به همین ترتیب آماده کنید، دقت کنید که مخلوط مواد کمی چسبنده باشد و به طوری که هیچ یک از مواد به دست نچسبد، هر از گاهی دست خود را با آب مرطوب کنید، در این صورت راحت تر می شود کوفته ها را شکل دهید.

مرحله 5: کوفته ها را در تابه سرخ کنید

کل مخلوط مواد را به همین ترتیب آماده کنید و کوفته ها را در ظرفی بریزید، سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس کوفته های کلکال را در تابه بریزید و خوب سرخ کنید.

مرحله 6: نکات سرخ کردن کوفته

در این مرحله نیازی نیست کوفته ها را زیاد سرخ کنید، فقط تا زمانی که سطح تمام قسمت های آن ها طلایی شود و با سس ریختن از هم جدا نشوند، سپس آن ها را از تابه خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله هفتم: سس اصلی را آماده کنید

حالا برای درست کردن سس مخصوص کوفته ها، پیاز را پوست گرفته، شسته و ریز خرد کنید، سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود، سپس پیاز را گذاشته و تفت دهید. .

مرحله 8: ادویه ها را به سس اضافه کنید

وقتی پیاز کمی روشن شد و رنگ آن طلایی شد، مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به پیاز اضافه کنید، ادویه ها را کمی تفت دهید تا عطر آن پخش شود و رنگ زردچوبه باز شود، در صورت تمایل می توانید از کمی فلفل قرمز هم استفاده کنید. پسندیدن.

مرحله 9: استفاده از پاستا در سس

سپس مقداری رب گوجه فرنگی را روی مواد بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ رب کمی تیره شود سپس در صورت تمایل می توانید مقداری رب انار را نیز در تابه بریزید و تفت دهید. کمی رنگارنگ تر شدن

مرحله 10: گردو را به سس اضافه کنید

برای تهیه سس فقط از پوره گوجه فرنگی یا رب انار می توانید استفاده کنید اما ترکیب هر دو طعم فوق العاده ای به سس می دهد سپس مقداری گردو را خرد کرده و به مواد اضافه کنید حالا گردوها را کمی تفت دهید.

مرحله 11: هویج را تفت دهید و با مرغ ترکیب کنید

سپس هویج های شسته و پوست گرفته را حلقه حلقه بریزید و به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید تا طلایی شوند و در آخر تکه های مرغ را در ظرفی بریزید و همه مواد را مخلوط کنید.

مرحله دوازدهم: مراحل پایانی تهیه کوفته ها

سپس مقداری آب روی مواد بریزید و در قابلمه را ببندید سپس اجازه دهید خورش حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم با حرارت متوسط ​​بپزد و خورش جا بیفتد تا طعم و عطر همه مواد کاملا با هم مخلوط شود.

مرحله 13: غذا را تزئین کرده و سرو کنید

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس خورش را در ظرف مناسبی بریزید، حالا برش های پسته را روی آن بگذارید و روی آن را تزئین کنید، سپس برنجی را که هنگام پختن خورش آماده کردید در ظرف دیگری بریزید. در نهایت کوفته مرغ را با سس انار به عنوان یک غذای شیک و رسمی با برنج زعفرانی و ته دیگ، سالاد، ترشی، زیتون و انواع دارچین سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا