آشپزی

طرز تهیه کوکوی تره +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه شیر نارگیل

کوکوی تره یکی از انواع کوکی های خوشمزه و سنتی ایرانی است که می توانید با دستور پخت های مختلف آن را تهیه کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه شیر نارگیل برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
پیازچه 400 گرم
یک تخم مرغ 4 عدد
ارد 1 تا 2 قاشق غذاخوری
زرشک 3 قاشق غذاخوری
پودر سیر ½ قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه و کره کافی

طرز تهیه شیر نارگیل

مرحله اول

برای تهیه نارگیل تره فرنگی خوشمزه و آسان ابتدا تره فرنگی ها را تمیز می کنیم سپس خوب می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس تره فرنگی را درشت خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تره فرنگی خرد شده را در ظرف مناسبی بریزید. برای خوشمزه تر شدن این کوکو می توانیم مقداری پیازچه را هم خرد کرده و به ظرف اضافه کنیم. سپس زرشک را به کاسه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه مقداری نمک، فلفل، زردچوبه و پودر سیر به کاسه اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا بافت یکدست شود. سپس آرد را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله چهارم

وقتی مخلوط کاکائو یکدست و یکدست شد، ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید و کمی روغن اضافه کنید. وقتی روغن خوب داغ شد مخلوط کاکائو را یکباره داخل روغن داغ بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله با پشت قاشق سطح کیک کاکائویی را صاف می کنیم و اجازه می دهیم کوکو خوب سرخ شود. پس از سرخ شدن یک طرف کوکو، آن را به 4 قسمت تقسیم کرده و برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

مرحله ششم

حالا صبر می کنیم تا طرف دیگر کوکو خوب سرخ شود. بعد از اینکه کوکو کاملا سرخ شد از ماهیتابه خارج می کنیم و در ظرف دلخواه می چینیم سپس با نان و مخلفات سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا