آشپزی

طرز تهیه کوکوی غازیاغی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کوکو قاضیاقی

کوکو قاضیاقی یکی از فرآورده های کوکوی لذیذ و لذیذ است که یکی از غذاهای اصیل کرمانشاهی است و با گیاه محلی به نام غزیاقی یا پاغازه درست می شود، این کوکوی خوشمزه خیلی راحت و سریع تهیه می شود و طرفداران زیادی دارد. برای راهنمای کامل گام به گام طرز تهیه کوکو قزیاقی، به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گازیاگی 400 گرم
یک تخم مرغ 4 عدد
ارد 1 و نیم قاشق غذاخوری
سیر 3 تا 4 قرص
نمک و زردچوبه کافی
فلفل کافی
گوجه فرنگی 2 عدد
خيار شور 4 عدد

طرز تهیه کوکو قاضیاقی

مرحله اول

انگور فرنگی ها را ابتدا تمیز کرده و در ظرفی بریزید و روی آن ها مقداری آب بریزید و چند دقیقه در آب بگذارید تا گل و لای آن گرفته شود و سپس آن ها را بشویید و آبکشی کنید و در آبکش بریزید و برای اضافه کردن آن کنار بگذارید. آب باید حذف شوند.

مرحله دوم

سپس انگور فرنگی ها را نگینی خرد کرده و در قابلمه ای بریزید و 3 پیمانه آب به آن اضافه کنید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و بگذارید خوب بپزد، انگور فرنگی به آرامی بپزد تا آب آن کاملا در قابلمه جمع شود.

سطح سوم

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا به دمای محیط برود و سپس آنها را در ظرفی بریزید و سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا با سنگدان مخلوط شوند.

مرحله چهارم

سپس چند حبه سیر را پوست گرفته و بشویید و با رنده ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر سیر پخش شود و سپس مقداری آرد به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید و مخلوط کنید تا مخلوط کمی مخلوط شود. ، سفت و منسجم شود.

مرحله پنجم

سپس مقداری نمک و زردچوبه و فلفل سیاه به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر ادویه ها پخش شود و کاملا جذب مواد شود سپس در ظرف را بپوشانید و در یخچال قرار دهید و 2 ساعت استراحت دهید.

مرحله ششم

وقتی مخلوط خوب استراحت کرد و طعم و عطر همه مواد کاملا با هم ترکیب شد، کره کاکائو را از یخچال خارج کنید و سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا داغ شود و سپس مقداری از آن را بردارید. کره کاکائو

مرحله هفتم

مخلوط کاکائو را با دست به شکل و اندازه دلخواه در آورید و در روغن داغ سرخ کنید، برای فرم دادن به فرآورده های کاکائویی می توانید از قالب های آماده استفاده کنید و مواد کاکائویی را داخل قالب در تابه بریزید و وقتی یک طرف آنها را سرخ کنید. کاکائو طلایی می شود

مرحله هشتم

پس از سرخ شدن طرف دیگر، نارگیل ها را از تابه خارج کرده و روی توری یا پارچه ای قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود، سپس مقداری گازیاگی نارگیل را در ظرف مناسبی بچینید و برگ گشنیز و ریحان تازه را در کنار ظرف قرار دهید. .

مرحله نهم

سپس مقداری گوجه فرنگی را بشویید و به صورت گرد برش دهید و در بشقاب بگذارید و مقداری خیار شور را به صورت گرد برش دهید و با گوجه فرنگی بچینید و با نان تازه، گوجه فرنگی، خیار شور و انواع دارچین و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا