آشپزی

طرز تهیه کوکوی ماست +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ماست کاکائویی

کاکائو ماست یکی از فرآورده های قدیمی و خوشمزه کاکائویی ایرانی است که با مواد مختلفی درست می شود برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله. طرز تهیه ماست کاکائویی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 2 عدد وسط
بادمجان 1 قطعه
پیاز 1 قطعه
فلفل 1 قطعه
یک تخم مرغ 2 عدد
ماست 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز کافی
زردچوبه و ادویه کاری کافی
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه ماست کاکائویی

مرحله اول

برای تهیه ماست ساده با نارگیل ابتدا بادمجان را بشویید سپس پوست آن را جدا کنید و برای رفع تلخی بادمجان را درشت برش دهید و در ظرف آب و نمک قرار دهید.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را به مدت 20 دقیقه در آب نمک استراحت دهید. بعد از این مدت بادمجان ها را آبکشی کرده و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس کاملا خشک کنید.

سطح سوم

در همین حین سیب زمینی ها را پوست گرفته و بشویید. سپس سیب زمینی را ریز رنده می کنند و از صافی می گذرانند تا آب اضافی آن گرفته شود و در ظرف مناسبی می ریزند.

مرحله چهارم

وقتی بادمجان کاملا خشک شد آن را ریز رنده کنید سپس مانند سیب زمینی از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس بادمجان رنده شده را به کاسه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در مرحله بعد پیاز و فلفل را رنده کنید و از صافی رد کنید تا آب اضافی آن گرفته شود سپس به همراه نمک، فلفل، زردچوبه، ادویه کاری و زعفران خیس خورده به ظرف اضافه کنید.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ ها را به کاسه ماست اضافه کنید و مخلوط کنید تا مخلوط کاکائو یکدست و یکدست شود. توصیه می شود بلافاصله قبل از اضافه کردن آب، توده کاکائو را سرخ کنید. سپس ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم.

مرحله هفتم

سپس مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید و اجازه دهید روغن خوب داغ شود. در این مدت از مایه کوکو به اندازه یک نارنگی کوچک برداشته و با دست به شکل گرد در می آوریم و داخل روغن داغ شده می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا بیسکویت ها را به همین شکل شکل می دهیم و در سینی می چینیم. سپس بدون اینکه نارگیل ها را جابجا کنیم، یک طرف آن ها را کاملا سرخ می کنیم، سپس آن ها را برمی گردانیم تا طرف دیگر کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله نهم

در نهایت موهای سرخ شده نارگیل را از ماهیتابه خارج کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. در آخر نارگیل را در بشقاب مورد نظر بریزید سپس با گوجه فرنگی و ترشی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا