آشپزی

طرز تهیه کوکو نخود فرنگی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکو نخود فرنگی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه دانه های کاکائو

کاکائو لوبیا یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و خوش طعم است که به روش های مختلف با مواد مختلف درست می شود که بافتی سبک و ترد دارد و بسیار راحت تهیه می شود و برای مواقعی که این کار را نمی کنید بسیار خوب است. زمان زیادی برای تهیه غذاهای پر زحمت وجود دارد. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه کاکائو نخودی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
سیب زمینی متوسط 2 عدد
نخود فرنگی 1 لیوان و نیم
سیر 3 قرص
پیازچه (سر پیازچه) 5 تا 6 عدد
شوید یا پیازچه به اندازه 1 مشت کوچک
یک تخم مرغ 1 قطعه
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
پیازچه تازه، ریحان و شوید برای تزیین کافی
فلفل سبز شیرین برای دارچین 3 تا 4 عدد
آهک تازه برش خورده برای دارچین 1 قطعه

طرز تهیه دانه های کاکائو

مرحله اول: آب و نمک را داخل قابلمه بریزید و بگذارید بجوشد

ابتدا نخودها را از پوست جدا کرده و در ظرفی بریزید سپس نخودها را بشویید سپس داخل قابلمه ای مقداری آب بریزید و قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و کمی نمک به آب اضافه کنید و هم بزنید تا آب شروع به جوشیدن کند. به آرامی

مرحله 2: نخودها را در آب جوش بپزید و سپس آنها را در آب یخ بریزید

سپس نخودها را در آب جوش بریزید و بگذارید 10 دقیقه در آب جوش بپزد تا بافت آنها نرم شود. سپس در ظرفی مقداری آب یخ بریزید و نخودها را از آب در حال جوش خارج کرده و در ظرفی بریزید. آب یخ.

مرحله 3: سیب زمینی ها را پوست گرفته و خرد کنید

بعد از اینکه نخودها به مدت 4-5 دقیقه در آب یخ ماندند، آنها را از آب یخ خارج کنید، سپس در یک سبد قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به قطعات کوچکتر برش دهید و خرد کنید. سیب زمینی ها را بشویید.

مرحله چهارم: سیب زمینی ها را در آب جوش بپزید و آبکش کنید

سپس در قابلمه ای مقداری آب و مقداری نمک بریزید و سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را ببندید و حدود 40 دقیقه بگذارید سیب زمینی ها در آب بپزند تا بافت آن نرم شود سپس سیب زمینی ها را آبکش کنید و کنار بگذارید تا آب آنها گرفته شود. هر گونه آب اضافی

مرحله 5: سیب زمینی ها، نخود فرنگی و ادویه ها را در مخلوط کن بریزید

سپس سیب زمینی ها را در مخلوط کن یا همزن بریزید، نخود فرنگی ها را به آن اضافه کنید، سپس ادویه ها را که شامل نمک، فلفل و زردچوبه می باشد، به مقدار مناسب بر اساس ذائقه خود بریزید، می توانید از ادویه کمتر استفاده کنید یا بیشتر بریزید.

مرحله ششم: فلفل قرمز، پیاز و شوید را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید

سپس اگر دوست داشتید می توانید مقداری فلفل قرمز به مخلوط مواد داخل میکسر یا مخلوط کن اضافه کنید، سپس مقداری پیازچه و شوید را که شسته و خشک کرده اید به مواد داخل میکسر اضافه کنید، دقت کنید که فقط از سر پیاز استفاده کنید. .

مرحله هفتم: چند حبه سیر، تخم مرغ و آرد سوخاری را به مواد اضافه کنید

سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید و با مواد داخل همزن بریزید و تخم مرغ را بشکنید و به مواد داخل میکسر اضافه کنید سپس روی مواد داخل میکسر مقداری آرد سوخاری بریزید و در همزن یا مخلوط کن را ببندید و همه مواد را اضافه کنید. با هم مخلوط می شوند.

مرحله هشتم: همه مواد را با هم مخلوط کرده و در ظرف دیگری بریزید

وقتی همه مواد داخل همزن کاملا مخلوط و مخلوط شدند تا بافتی یکدست و یکدست به دست آید، مخلوط مواد را از همزن در ظرف دیگری بریزید، اگر مخلوط مواد خیلی شل شد، می توانید مقداری آرد نان به آن اضافه کنید. تا زمانی که کمی منسجم شود.

مرحله نهم: داخل تابه روغن بریزید و روی اجاق بگذارید و شیرینی ها را شکل دهید

سپس در تابه ای مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس دستانتان را با آب خیس کنید، سپس یک قاشق از مخلوط را بردارید و با دست شکل دهید و به شکل کاکائویی در آورید.

مرحله 10: دو طرف نارگیل را در روغن داغ سرخ کنید

سپس کاکائو را در ماهیتابه بریزید و با روغن داغ سرخ کنید، همه مواد را به همین ترتیب آماده کنید، کوکوها را در تابه قرار دهید، وقتی یک طرف آن کاملا قرمز و طلایی شد، آنها را به آرامی به طرف دیگر تابه برگردانید. دانه های کاکائو قرمز و طلایی می شوند.

مرحله یازدهم: چیدن تعدادی مغز نارگیل در ظرف مناسب

بعد از اینکه تمام قسمت های نارگیل خوب سرخ شد، آن ها را از ماهیتابه خارج کرده و روی توری بچینید تا چربی اضافی آن گرفته شود، سپس مقداری مغز نارگیل را در ظرف مناسبی بریزید و لیموترش تازه را بشویید و خشک کنید.

مرحله 12: غلاف های نخود را تزیین کنید و تمام چوب های دارچین را در کنار بشقاب سرو بچینید.

سپس آهک را قاچ کرده و کنار ظرف نارگیل قرار دهید، همچنین مقداری فلفل سبز را شسته و خشک کنید و در ظرف سرو کنار نارگیل، نخود نارگیل با مقداری برگ نعنا، ریحان و شوید تازه برای تزیین بچینید. دانه های کاکائو را به عنوان غذای لذیذ، خوش طعم و محبوب و مقوی با نان تازه، ترشی، دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا