آشپزی

طرز تهیه کوکی لاهیجان با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکی لاهیجان را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کلوچه لاهیجان

کلوچه لاهیجان یکی از شیرینی های سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کلوچه لاهیجان برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای شیرینی لاهیجان
روغن جامد یا کره 75 گرم
شکر پودر شده 100 گرم
روغن مایع 25 گرم
یک تخم مرغ کوچک 2 عدد
وانیل ⅛ فنجان
ماست یا شیر ¼ فنجان
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو 2 تا 4 قاشق چایخوری
ارد 2 لیوان
گردو ½ فنجان
کشمش پیلویی 50 گرم
نمک 1 پنس

طرز تهیه کلوچه لاهیجان

مرحله اول

من آماده می کنم شیرینی ساده لاهیجانی در ابتدای کار 30 دقیقه قبل تمام مواد خنک شده را از یخچال خارج می کنیم سپس در قسمت آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا مواد کاملا با دمای محیط سازگار شوند.

مرحله دوم

حالا کشمش های پیلویی را در ظرف مناسبی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید و بگذارید ۲ تا ۳ دقیقه در آب بماند تا خیس شود. سپس کشمش ها را شسته و در آبکش می گذاریم.

سطح سوم

در این مرحله کشمش ها را روی حوله می چینیم و اجازه می دهیم آب اضافی آن کشیده شود و کاملا خشک شود. سپس پودر قند را در یک صافی بریزید و سپس در ظرف مناسبی الک کنید.

مرحله چهارم

حالا کره جامد یا کره را به پودر قند اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه هم بزنید تا کاملا سبک و کرم رنگ شود. سپس کره مایع را به مخلوط کره اضافه کنید و دوباره به مدت 2 دقیقه مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط کره اضافه کنید. سپس وانیل را به همراه آخرین تخم مرغ اضافه کنید و با همزن برقی به مدت 1 دقیقه بزنید. سپس ماست را در ظرف مناسبی بریزید.

مرحله ششم

حالا پودر کاکائو را به همراه بیکینگ پودر به ماست اضافه کنید سپس هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. سپس مخلوط ماست و بکینگ پودر را به مخلوط پودر قند اضافه کنید و ۱ دقیقه هم بزنید.

مرحله هفتم

در این مرحله آرد را داخل الک بریزید سپس 3 بار الک کنید. پس از آن آرد را به صورت کنترل شده به پودر قند اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم، وقتی خمیر مورد نظر به دست آمد، آرد را قطع می کنیم.

مرحله هشتم

حالا گردوها را با چاقو به صورت نگینی نگینی برش می دهیم سپس به همراه کشمش به خمیر بیسکویت اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه دهید فر کاملا گرم شود. بعد روی ورقه پخت را با کاغذ روغنی می پوشانیم سپس خمیر کوکی را در قیف یکبار مصرف می ریزیم سپس به اندازه و شکل دلخواه روی سینی فر می ریزیم.

مرحله دهم

حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس به مدت 20 تا 25 دقیقه اجازه می دهیم کلوچه ها کاملا بپزند. سپس کیک ها را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن با چای زعفران سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا