آشپزی

طرز تهیه کوکی کاسترد با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کوکی کاسترد را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بیسکویت خامه ای

بیسکویت با خامه یکی از شیرینی های خوشمزه و معطر است که ماندگاری بالایی دارد و می توانید از آن به عنوان یک میان وعده مناسب، سالم و مقوی استفاده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت خامه ای به ادامه مطلب بروید بالاخره یک سایت آموزشی همراه باشید

مواد تشکیل دهنده کیک خامه ای
ارد 150 گرم
کره 150 گرم
شکر پودر شده 75 گرم
پودر خامه تخم مرغ 75 گرم
زعفران آب پز 2 قاشق چایخوری
پسته و بریلو کافی

طرز تهیه بیسکویت خامه ای

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت خامه ای ابتدا کره را در دمای محیط قرار دهید تا سفت و نرم شود سپس مقداری زعفران را در کمی آب جوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا حباب بزند.

مرحله دوم

در ظرفی، زعفران غلیظ جوشانده شده را با روغن مخلوط کرده و با قاشق چوبی خوب هم می زنیم تا عطر زعفران و روغن کاملاً مخلوط شده و بافت یکنواختی به دست آید.

سطح سوم

سپس آرد را در ظرفی الک می کنیم تا بافت آن سبک شود، سپس پودر شکر و خامه را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکدست شود و دوباره الک می کنیم تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را روی کره الک کنید و با لیسک در یک جهت و به صورت دورانی مخلوط کنید تا خمیر نرم و لطیفی به دست آید که به دست نچسبد، خمیر را زیاد ورز ندهید تا نیفتد. داخل کره

مرحله پنجم

سپس روی آن را سلفون بپوشانید یا خمیر را در کیسه فریزر قرار دهید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و طعم و عطر مواد کاملا با هم مخلوط شود.

مرحله ششم

بعد از این مدت کف قالب یا قالب را چرب کرده یا کف قالب را کاغذ روغنی می اندازیم و خمیر را که قوام آن منسجم است از یخچال خارج می کنیم تا به شکل دلخواه در بیاید.

مرحله هفتم

حالا یک تکه از خمیر را به اندازه یک گردو بردارید و با دست شکل دهید و گرد کنید و در بشقاب بگذارید سپس روی آن ها پسته یا گردو یا بادام بچینید.

مرحله هشتم

اگر می خواهید شکل خاصی به کیک ها بدهید خمیر را بین دو کیسه فریزر قرار دهید و با وردنه پهن کنید سپس با استفاده از قالب های آماده یا چاقوی تیز آن را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید.

مرحله نهم

بعد از آن خمیرهای فرم گرفته را ده دقیقه دیگر در یخچال نگهداری می کنیم تا قوام آنها گرفته شود و از هم نریزند سپس از یخچال خارج کرده و با فاصله در سینی فر بچینید.

مرحله دهم

سینی را به مدت ده دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار می دهیم و دما را روی 180 درجه قرار می دهیم و به مدت 15 دقیقه می گذاریم تا لبه های کرم ها طلایی شود.

مرحله یازدهم

سپس قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، سپس کیک ها را در ظرف مناسبی بچینید و با شکلات صبحانه، پودر پسته، پودر نارگیل و بریلو تزئین کنید. سرگرمی روز کوکی را با خامه به عنوان یک میان وعده شیک و خوشمزه با چای یا قهوه سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا