آشپزی

طرز تهیه کیک بالش پادشاه با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک بالش پادشاه را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک پادشاه بالش

کیک کیک بالش شاهی یکی از کیک های سنتی و بسیار خوشمزه ترکیه است که آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک پادشاه بالش برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک کیک بالشی
ارد 1.5 فنجان
یک تخم مرغ 4 عدد
قند 1 لیوان شراب قرمز
وانیل نوک یک قاشق چای خوری
آب ولرم ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
مواد لازم شربت کیک
اب 3 لیوان
قند 2 لیوان
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
مواد تشکیل دهنده کرم
کرم پودر 70 گرم
پنیر خامه ای بدون نمک 200 گرم
شیر نر 1 فنجان

طرز تهیه کیک پادشاه بالش

مرحله اول

برای تهیه کیک کیک ابتدا شربت را به این صورت که آب و شکر را در قابلمه کوچکی ریخته و روی اجاق قرار می دهیم تا شکر آب شود و شربت شروع به جوشیدن کند.

مرحله دوم

وقتی شربت به جوش آمد، آبلیمو را اضافه کنید و 15 دقیقه صبر کنید تا شربت کمی غلیظ شود، سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شود. برای تهیه کیک ابتدا فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله تخم مرغ ها و شکر را در ظرف مناسبی ریخته و چند دقیقه با همزن مخلوط کنید تا حالت کشدار و کرمی پیدا کند سپس آب ولرم را اضافه کرده و کمی هم بزنید تا با بقیه مواد مخلوط شود.

مرحله چهارم

وانیل و بکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس آرد را روی مواد داخل کاسه الک کنید و در این فاصله یک طرف مواد را با لیسک مخلوط کنید تا خمیر کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله داخل قالب کمربندی را با روغن یا کره چرب می کنیم سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم. سپس قالب را در فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 35 تا 45 دقیقه بپزد.

مرحله ششم

در حین پخت کیک، پودر خامه (یا کرم شانتی) را به همراه شیر سرد در ظرف مناسبی بریزید و با دور تند همزن هم بزنید تا کرم رنگ شود، سپس پنیر خامه ای را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله هفتم

بعد از پخت کامل کیک آن را از فر خارج کرده و صبر کنید تا خنک شود سپس آن را به دو قسمت تقسیم کنید. قسمت پایین را در قالب کمربندی قرار دهید و نیمی از شربت را پر کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله خامه را بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید سپس نیمه دوم کیک را مانند پیتزا به 8 قسمت تقسیم کرده و روی خامه قرار دهید. سپس باقیمانده شربت را روی کیک بریزید.

مرحله نهم

حالا 10 دقیقه صبر می کنیم تا کیک جذب شربت شود سپس در یخچال می گذاریم تا خنک شود. در آخر کیک را از یخچال خارج می کنیم سپس از قالب نواری خارج می کنیم و در ظرف سرو می گذاریم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا