آشپزی

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

کیک بدون تخم مرغ یکی از انواع کیک های بین المللی ساده است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم کیک بدون تخم مرغ
آب یا شیر 1 فنجان
قند 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
آرد سفید 2 فنجان
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
وانیل ⅛ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک بدون تخم مرغ

مرحله اول

برای تهیه کیک ساده بدون تخم مرغ ابتدا آب یا شیر را به همراه شکر و روغن مایع در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی به مدت 2 دقیقه هم بزنید تا ذرات شکر در آب یا شیر حل شود.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و وانیل در صافی ریخته و 3 بار الک می کنیم سپس در 3 مرحله آب یا شکر را به مخلوط اضافه می کنیم و با لیسک در یک جهت مخلوط می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله که خمیر کیک یکدست شد فرم مناسبی را انتخاب می کنیم سپس داخل آن را با کمی کره مایع پخش می کنیم و آرد می پاشیم. حالا قالب را برمیگردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا هوای اضافی بین مایه کیک گرفته شود. سپس فر را با دمای 180 درجه به مدت 15 دقیقه قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت 40 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود. سپس بعد از این مدت کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله ششم

برای این کار یک سیخ چوبی یا یک خلال دندان وسط کیک بچسبانید، اگر مایه کیک به آن نچسبید کیک کاملا پخته شده است. سپس قالب را از فر در می آوریم سپس می گذاریم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

سرگرمی روز کیک را به آرامی از قالب خارج کرده سپس در ظرف مورد نظر قرار دهید. در آخر کیک را به قطعات دلخواه برش داده و با چای زعفران سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا