آشپزی

طرز تهیه کیک بسبوسه با طعمی بی نظیر در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک با بوسه

کیک باسبوسه یکی از انواع شیرینی های عربی است که بسیار لذیذ است و بافتی زمخت شبیه کیک شربتی دارد و نام دیگر آن کیک روانی است. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه کیک با بوسه برای سایت آموزشی مفید همراه باشید

برای تهیه کیک خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ شود سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و خوب بزنید. پس از اضافه کردن روغن و ماست، آرد سمولینا و آرد الک شده را به تدریج با بکینگ پودر و نمک مخلوط کرده و در قالب روغنی بریزید.

کیک را در فر 180 درجه به مدت 35 تا 40 دقیقه بپزید. بعد از پخت از آب و شکر و آبلیمو شربتی تهیه می کنند و می جوشانند و روی کیک خنک شده می ریزند و می گذارند تا شربت جذب شود. در آخر کیک برش خورده را سرو می کنیم.

مواد تشکیل دهنده کیک مقدار مواد
آرد سمولینا یک فنجان
ارد یک فنجان
روغن مایع یک فنجان
ماست یک فنجان
قند نصف فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
پودر خمیرمایه قاشق سوپخوری
وانیل قاشق چایخوری
مواد تشکیل دهنده شربت مقدار مواد
قند 3 لیوان
لیمو 2 قاشق غذاخوری
اب 3 لیوان

طرز تهیه کیک با بوسه

مرحله 1: آماده سازی مواد اولیه و شکستن تخم مرغ

من آماده می کنم کیک بوسه خوشمزه ابتدا تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی با همزن برقی بزنید تا حجمش زیاد شود و کرم رنگ شود سپس شکر را کم کم اضافه کنید و 3-4 دقیقه هم بزنید.

مرحله 2: وانیل را اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید

وقتی بافت مواد یکدست و یکدست شد و به غلظت مناسب رسید وانیل را اضافه کرده و مجدداً ۱ دقیقه دیگر با همزن بزنید تا عطر وانیل به خوبی در مواد پخش شود.

مرحله 3: روغن و ماست را به مخلوط اضافه کنید

حالا روغن را به مواد اضافه کنید و کمی مخلوط کنید سپس ماست را روی مخلوط بریزید و کمی آرامتر هم بزنید تا همه مواد خوب مخلوط شوند.

مرحله چهارم: آرد را الک کرده و با بکینگ پودر و نمک مخلوط کنید

سپس در ظرف دیگری آرد را الک کرده و بیکینگ پودر و مقدار کمی نمک را به آن اضافه کرده و دوباره الک می کنیم تا کاملا مخلوط شود و ساختار آرد کاملا یکدست و یکدست شود.

مرحله 5: آرد سمولینا و آرد الک شده را اضافه کنید

حالا آرد بلغور را کم کم به مخلوط مواد مایع اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید سپس در چند مرحله آرد الک شده را اضافه کنید و به آرامی در یک جهت و به صورت چرخشی مخلوط کنید.

مرحله 6: قالب را آماده کنید

وقتی بافت خمیر یکدست و یکدست شد کف قالب را چرب کنید یا کاغذ روغنی بچینید و مواد خمیر را داخل آن بریزید و دو سه ضربه به آرامی بزنید تا حباب ها از بین بروند.

مرحله هفتم: کیک را در فر بپزید

حالا قالب کیک را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای آن را روی 180 درجه قرار دهید و بگذارید 35 تا 40 دقیقه بپزد.

مرحله 8: تست پخت کیک

بعد از این مدت در فر را باز کنید و یک سیخ چوبی به کیک بچسبانید و بیرون بیاورید و اگر مواد مایع کیک به آن نچسبید خوب پخته شد قالب کیک را از فر خارج کنید تا خنک شود.

مرحله 9: درست کردن شربت کیک

آب و شکر را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود سپس آب نصف لیموی تازه را گرفته و اضافه کنید.

مرحله 10: شربت را بجوشانید

حالا شربت را خوب مخلوط کنید و بگذارید 20 دقیقه بجوشد و غلیظ شود، وقتی به غلظت دلخواه رسید، حرارت را خاموش کنید و شربت را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله یازدهم: شربت را روی کیک بریزید

سپس شربت را روی کیک بریزید و بگذارید یکی دو ساعت بماند و شربت کاملا وارد ساختار کیک شود و آن را بخورید. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش داده و در ظرف مناسبی گذاشته و با چای داغ سرو کنید.

منبع: منهج البسبوسه الاصیله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا