آشپزی

طرز تهیه کیک توت فرنگی و بادام با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک توت فرنگی و بادام را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک توت فرنگی و بادام

کیک بادام توت فرنگی یکی از کیک های خوشمزه و معطری است که با مواد و دستورهای مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بادام توت فرنگی را در ادامه مطلب ببینید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم کیک توت فرنگی
یک تخم مرغ 2 عدد بزرگ
قند 1 فنجان
ماست شیرین و جامد ½ فنجان
کره 70 گرم
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق چایخوری
نمک نوک یک قاشق چای خوری
ارد 2 فنجان پاپریکا
نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
توت فرنگی کافی
پرک بادام (اختیاری) کافی

طرز تهیه کیک توت فرنگی و بادام

مرحله اول

برای تهیه کیک توت فرنگی خوشمزه، کره و تخم مرغ ها را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و اجازه دهید دمای آنها با دمای محیط سازگار شود. سپس فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه دهید فر خوب گرم شود. سپس تخم مرغ ها را در دمای محیط به همراه شکر در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی 3-4 دقیقه بزنید تا کرمی و کشدار شوند.

سطح سوم

در این مرحله ماست را به کاسه اضافه می کنیم و با سرعت کم روی همزن برقی هم می زنیم. حالا کره دمای اتاق را به همراه وانیل به کاسه اضافه کنید و 30 ثانیه هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید و در 2-3 مرحله به ظرف اضافه کنید سپس با لیسک دایره ای مخلوط کنید تا بافت کیک کاملا یکدست شود. .

مرحله پنجم

در این مرحله شکل مورد نظر را با کمی روغن مایع کاملا چرب می کنیم و کف آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم. سپس توت فرنگی ها را شسته و روی حوله قرار می دهیم تا رطوبت آن ها کاملا گرفته شود.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را داخل قالب بریزید و چند ضربه روی قالب بزنید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک گرفته شود. سپس توت فرنگی ها را به آرد آغشته می کنیم، سپس آنها را روی خمیر کیک قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله در صورت تمایل مقداری پره بادام روی مایه کیک بپاشید و قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید. سپس کیک را به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت در فر بگذارید تا کاملا پخته شود.

مرحله هشتم

بعد از این مدت برای اطمینان از آماده شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر مخلوط به آن نچسبید، کیک کاملا پخته شده و فرم را از فر خارج کنید.

مرحله نهم

حالا بگذارید کیک کاملا خنک شود سپس آن را از قالب خارج کنید. در آخر کیک را در ظرف دلخواه خود می گذاریم و با خلال پسته تزئین می کنیم و سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا