آشپزی

طرز تهیه کیک ذرت +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک ذرت

کیک ذرت یکی از شیرینی های بین المللی خوشمزه و پرطرفدار است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه کیک ذرت برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
یک تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع ½ فنجان
قند 1 فنجان
شیر نر 1 فنجان
آرد ذرت 1 فنجان
آرد گندم 1 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق مرباخوری
وانیل نوک یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک ذرت

مرحله اول

برای تهیه کیک ذرت خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل اضافه می کنیم و با همزن برقی به مدت 7-10 دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کشدار شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به همراه کره مایع به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم سپس دوباره با همزن برقی به مدت 1 دقیقه هم می زنیم تا مواد با هم مخلوط شوند. سپس یک کاسه مناسب را انتخاب می کنیم.

سطح سوم

حالا آرد، بکینگ پودر و آرد ذرت را داخل کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس مخلوط آرد را داخل الک بریزید و 2 بار الک کنید و دوباره مخلوط آرد را داخل الک بریزید و در 3 مرحله روی مخلوط تخم مرغ الک کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط کورن کیک را با کاردک به صورت دایره ای هم زده و از یک طرف می چرخانیم تا بافت آن یکدست شود. حالا فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم سپس می گذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا قالب مناسبی انتخاب می کنیم و کف آن را با کمی روغن چرب می کنیم سپس کف قالب را کمی آرد می پاشیم و قالب را می چرخانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس کیک را به مدت 40 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود. سپس در صورت تمایل می توانیم چند تکه پنیر موزارلا یا پنیر خامه ای روی کیک بمالیم و دوباره به فر برگردانیم.

مرحله هفتم

در آخر وقتی پنیر آب شد و روی آن طلایی و زیبا شد، قالب را از فر خارج کنید و بگذارید کیک کاملا خنک شود. در نهایت کیک را در ظرف مورد نظر می گذاریم و به اندازه های دلخواه برش می دهیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا