آشپزی

طرز تهیه کیک زعفرانی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک زعفرانی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک زعفرانی

کیک زعفرانی یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با عطر و طعم خوب خود شما را مجذوب خود می کند تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را مشاهده کنید. طرز تهیه کیک زعفرانی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک زعفرانی
ارد 2 فنجان
قند 1 و ¼ فنجان
یک تخم مرغ 4 عدد
شیر نر ½ فنجان
روغن مایع ⅔ لیوان
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز غلیظ 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک زعفرانی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک زعفرانی ساده در ابتدای کار تمام محصولات خنک شده را 30 دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم سپس در قسمت آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا با دمای محیط سازگار شوند.

مرحله دوم

در این مرحله کاسه مناسبی را انتخاب می کنیم سپس تخم مرغ و شکر و وانیل را به آن اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت 5 تا 7 دقیقه هم می زنیم تا رنگ مواد روشن شود و قوام آن کشدار شود.

سطح سوم

حالا شیر را که به دمای محیط رسیده است در ظرف مناسبی بریزید سپس روی حرارت ملایم قرار دهید تا شیر کمی گرم شود. توجه داشته باشید که شیر نباید بجوشد یا خیلی داغ شود، کافی است آن را گرم کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه گلاب به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم سپس با همزن برقی هم می زنیم تا رنگ زعفران داخل مخلوط تخم مرغ مشخص شود. سپس کره مایع را کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا مواد را به مدت 1 دقیقه با سرعت کم همزن برقی هم میزنیم. سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم که آرد و بکینگ پودر را در آن ریخته و مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط آرد و بیکینگ پودر را داخل الک ریخته و 3 بار الک می کنیم سپس شیر ولرم و مخلوط آرد را به طور متناوب در 3 مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم سپس با لیسک به یک طرف هم می زنیم تا مخلوط شود.

مرحله هفتم

حالا در این مرحله فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار می دهیم سپس می گذاریم تا کاملا گرم شود. سپس فرم مناسبی را انتخاب می کنیم و با کره چرب می کنیم و آرد می پاشیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب را برمیگردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. سپس مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا حباب ها و هوای اضافی مایه کیک گرفته شود.

مرحله نهم

حالا قالب را در طبقه وسط فر از قبل گرم شده قرار می دهیم سپس کیک را به مدت 35 تا 45 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا پخته شود. بعد از این مدت کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله دهم

در این مرحله خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل کیک می چسبانیم سپس آن را بیرون می آوریم، اگر چیزی به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید یعنی کیک کاملا پخته شده است.

مرحله یازدهم

در آخر کیک را از فر خارج کرده و در آشپزخانه بگذارید کاملا خنک شود. سپس بعد از سرد شدن کیک آن را در ظرف مورد نظر خود برمی گردانیم و بعد به دلخواه با خلال پسته و رزماری تزئین می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا