آشپزی

طرز تهیه کیک سیب و هویج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک سیب و هویج

کیک سیب و هویج یکی از کیک های خوشمزه و دلچسبی است که بافتی سبک و لطیف دارد و بسیار پرطرفدار است.این کیک با طعم و عطر عالی بسیار راحت و سریع تهیه می شود و می توانید این دسر خوشمزه را به روش های مختلف درست کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کیک سیب و هویج برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک با سیب و هویج
ارد 300 گرم معادل 3 فنجان است
یک تخم مرغ 5 تکه
قند 3 لیوان
روغن مایع 1 فنجان
شیر نر نصف فنجان
گردو آسیاب شده 1 فنجان
هویج رنده شده نصف فنجان
سیب رنده شده نصف فنجان
دارچین 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
نمک نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک سیب و هویج

مرحله اول

ابتدا سیب را بشویید و پوست آن را بردارید و با رنده ریز رنده کنید سپس سیب را در ظرفی بریزید و یک عدد لیموی تازه را بشویید و دو نیم کنید و آب آن را بگیرید و کمی از آب آن را به سیب ها اضافه کنید. و هم بزنید تا سیاه شوند.

مرحله دوم

سپس هویج را پوست گرفته و بشویید و روی رنده ریز رنده کنید و کنار بگذارید، سپس گردوها را با چرخ گوشت چرخ کنید تا یکدست شوند، سپس تخم مرغ ها را با همان دما در ظرفی بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود.

سطح سوم

سپس شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و به مدت 7 تا 8 دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت کرمی و یکنواختی به دست آید سپس کره مایع را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا کاملا یکدست شود. یک بافت تشکیل می شود.

مرحله چهارم

سپس شیری را که نیم ساعت پیش از یخچال خارج کردید و به دمای محیط رسیده بود به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود سپس کمی دارچین و کمی نمک داخل مواد بپاشید و هم بزنید تا بوی دارچین بگیرد. . ج مواد را توزیع کنید.

مرحله پنجم

سپس سیب رنده شده و هویج رنده شده را به مایه کیک اضافه کرده و با قاشق هم میزنیم تا مواد همه قسمت ها یکنواخت شود سپس گردوی آسیاب شده را اضافه کرده و مخلوط میکنیم تا کاملا مخلوط شوند سپس آرد را اضافه میکنیم و در ظرف دیگری خوب الک میکنیم.

مرحله ششم

وقتی بافت آرد سبک و یکنواخت شد، بکینگ پودر را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا یکدست شود، سپس آرد را کم کم به مایه کیک اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی در یک جهت و به سمت داخل مخلوط کنید. با حرکات دایره ای تا زمانی که خوب مخلوط شوند.

مرحله هفتم

سپس کف قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید و داخل قالب مقداری آرد بپاشید سپس خمیر را داخل قالب بریزید و سطح آن را با لیسک صاف کنید سپس قالب را چند بار روی سطح ضربه بزنید تا هوای داخل قالب برود. خمیر آزاد شد کیک را بیرون بیاورید.

مرحله هشتم

سپس قالب کیک را به مدت ده دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و سپس دمای فر را روی 150 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 45 دقیقه بپزد تا سطح آن طلایی شود و سپس بررسی کنید که کیک پخته شده باشد.

مرحله نهم

در 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک نخوابد سپس سیخ چوبی را داخل کیک بچسبانید و بیرون بیاورید، اگر هیچکدام از مخلوط کیک به آن نچسبید کیک آماده است. سپس کیک را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید.

مرحله دهم

وقتی کیک به دمای محیط خنک شد به آرامی آن را از قالب خارج کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید سپس کیک را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و به سلیقه و ذائقه خود مقداری اسنک شکلاتی روی آن بریزید و روی آن را بپوشانید. سطح کیک

مرحله یازدهم

سپس با پودر پسته، پودر نارگیل، تکه های گردو، تکه های فندق، خلال بادام، کنجد و خلال سیب تزیین کنید و به عنوان یک دسر خوش طعم و لذیذ برای شام یا به عنوان یک میان وعده مناسب و مقوی با چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا