آشپزی

طرز تهیه کیک شنی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک شنی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک شنی

شیرینی کوتاه یکی از کیک های خوشمزه و سبک است که به خاطر روکش شیر عسلی و پودر نارگیل معروف است، طرز تهیه این کیک خوشمزه و لطیف بسیار آسان و سریع است. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه کیک شنی برای بالاخره یک سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک
یک تخم مرغ 3 عدد
آرد شیرینی سفید 2 لیوان
قند 1 فنجان
کره 3.4 فنجان
شیر گرم 1 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 فنجان مربا
پودر هل 1/2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای کیک
شیر عسل 3.4 فنجان
پودر نارگیل 1 فنجان

طرز تهیه کیک شنی

مرحله اول

من آماده می کنم کیک شنی ابتدا تخم مرغ ها را در کاسه همزن بزنید تا حجمش زیاد شود و پف کند و شکر را اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا مواد کشدار و سفید رنگ شود.

مرحله دوم

بعد روغن مایع را روی مخلوط مواد بریزید و هم بزنید تا بافت مخلوط یکنواخت شود سپس هل را که کوبیده و پودر کرده اید اضافه کنید و هم بزنید تا عطر هل در همه مواد پخش شود.

سطح سوم

حالا در حالی که همزن برقی روشن است شیری را که کمی گرم کرده اید به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود و بافت مخلوط یکدست و یکدست شود.

مرحله چهارم

در ظرفی دیگر آرد را الک کنید تا سبک شود و سپس بیکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و دو بار دیگر الک کنید تا بافت آرد یکدست و یکدست شود.

مرحله پنجم

سپس آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط اضافه کرده و با لیسک به صورت دایره ای و در یک جهت هم می زنیم تا آرد گلوله و کاملا مخلوط شود و خمیر فرم گرفته صاف و یکدست شود.

مرحله ششم

حالا کف قالب یا سینی فر کاغذ روغنی گذاشته و کمی روغن یا کره روی آن بمالید و مخلوط مواد را روی آن بریزید و 3 بار روی سطح قالب را کمی بکوبید تا هوای داخل خمیر خارج شود.

مرحله هفتم

سپس قالب را به مدت ده دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی 165 درجه قرار دهید و اجازه دهید کیک به مدت 35 تا 45 دقیقه بپزد تا سطح آن طلایی شود.

نکته: در 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید تا خمیر پفکی از هم نپاشد.

مرحله هشتم

اگر از فر برقی استفاده می کنید دما را روی 180 درجه قرار دهید، دمای فرهای مختلف متفاوت است، پس از 35 دقیقه در فر را باز کرده و درجه پخت کیک را تست کنید.

مرحله نهم

برای تست سیخ چوبی را داخل کیک بچسبانید و بیرون بیاورید اگر چیزی نچسبید یعنی کیک پخته و آماده است سپس از فر خارج کرده و به مدت 5 دقیقه در دمای محیط قرار دهید.

مرحله دهم

سپس نارگیل را در تابه بریزید و مدام و سریع با حرارت ملایم هم بزنید تا طلایی شود، اگر یک لحظه فراموش کنید و هم نزنید نارگیل بسوزد.

مرحله یازدهم

سپس با استفاده از چاقو دایره کیک را از قالب خارج کنید و به آرامی بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید سپس در حالی که هنوز گرم است روی سطح کیک شیر عسلی بریزید.

مرحله دوازدهم

سپس پودر نارگیل را روی کیک بریزید و آن را پخش کنید تا کاملا سطح کیک را بپوشاند سپس بگذارید کاملا خنک شود و سپس با چاقوی تیز آن را برش دهید تا کیک پودر نشود.

مرحله سیزدهم

حالا تکه های نان کوتاه را در ظرف مناسبی بچینید و با پودر پسته و مقداری برگ رزماری یا تکه های توت فرنگی و موز تزیین کنید و با چای سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا