آشپزی

طرز تهیه کیک فندق شکلاتی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک فندق شکلاتی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک فندقی شکلاتی

کیک فندقی شکلاتی یکی از کیک های خوشمزه و بین المللی است که در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک فندقی شکلاتی در ادامه مطلب همراه باشید. و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک شکلاتی فندقی
فندق بو داده 120 گرم
شکر قهوهای 90 گرم
کره 113 گرم
یک تخم مرغ 2 عدد بزرگ
وانیل ½ قاشق چایخوری
شکلات تلخ 25 گرم
پودر کاکائو بدون شکر 13 گرم
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
پودر تارتار ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک فندقی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک فندقی شکلاتی خوشمزه، در ابتدای کار 30 دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کنید سپس اجازه دهید دمای آن با دمای محیط سازگار شود. حالا فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

سپس می گذاریم فر کاملا داغ شود سپس فندق های تفت داده شده را داخل غذاساز می ریزیم و خوب هم می زنیم تا تبدیل به پودر فندق شوند. مراقب باشید فندق ها را زیاد مخلوط نکنید تا در کره نریزند.

سطح سوم

در مرحله بعد 100 گرم کره دمای اتاق را به همراه شکر در ظرف مناسبی بریزید سپس با همزن برقی خوب هم بزنید تا مخلوط کره خامه ای و سبک شود. حالا زرده ها را از سفیده ها جدا می کنیم.

مرحله چهارم

سپس زرده تخم مرغ و عصاره وانیل را به کاسه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا زرده ها یکدست شوند. سفیده ها را به همراه تارتار در ظرف مناسبی بریزید و به مدت 5 دقیقه مخلوط کنید.

مرحله پنجم

وقتی سفیده تخم مرغ شکل گرفت، هم زدن را متوقف کنید و کنار بگذارید. سپس شکلات تلخ را به همراه 13 گرم کره در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق کتری حرارت دهید تا شکلات و کره آب شوند.

مرحله ششم

سپس مخلوط شکلات و کره را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست و یکدست شوند. حالا پودر کاکائو را به همراه پودر فندق و نمک به کاسه اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم

حالا بیکینگ پودر را به کاسه اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید. سپس سفیده را دو تا سه مرحله به کاسه اضافه کنید و به آرامی تا کنید تا سفیده نریزد.

مرحله هشتم

در این مرحله شکل مورد نظر را با کاغذ کره ای می پوشانیم سپس مایه کیک را داخل آن می ریزیم. سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 45 تا 50 دقیقه در فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله نهم

بعد از این مدت برای اطمینان از آماده شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را داخل وسط کیک فرو کنید و آن را بردارید. اگر مایه کیک به آن نچسبید، کیک کاملاً پخته شده است، سپس قالب را از قالب خارج کنید. فر.

مرحله دهم

سپس اجازه دهید کیک کاملا خنک شود سپس آن را از قالب خارج کنید. در آخر کیک را در ظرف مورد نظر گذاشته و برای تزئین روی آن پودر کاکائو بپاشید و با چای سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا