آشپزی

طرز تهیه کیک شکلاتی کاراملی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه کیک شکلاتی کاراملی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه کیک کاراملی شکلاتی

کیک کاراملی شکلاتی یکی از کیک های خوشمزه و انرژی زا است که قوام نرم و سبکی دارد و با روش ها و مواد مختلف بسیار راحت تهیه می شود و برای پذیرایی بسیار مناسب و شیک است و طرفداران زیادی دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کیک شکلاتی کاراملی در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای کیک
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
قند 150 گرم معادل 3.4 فنجان است
روغن مایع 150 گرم معادل 3.4 فنجان است
شیر نر 340 گرم معادل 1 فنجان و 3.4 فنجان سر خالی است
ارد 290 گرم معادل 2 فنجان و 1.4 فنجان است
پودر کاکائو 25 گرم معادل 4 قاشق غذاخوری است
پودر خمیرمایه 15 گرم معادل 1 قاشق غذاخوری و 1 قاشق چایخوری است
مواد لازم برای رویه کاراملی
قند 75 گرم معادل 1.4 فنجان و 1.8 فنجان است
نشاسته ذرت 40 گرم معادل 4 قاشق غذاخوری است
پودر کرم کارامل 2 بسته
شیر نر 800 گرم معادل 4 فنجان است
وانیل 1/2 قاشق چایخوری
کره 40 گرم معادل 1 قاشق غذاخوری و 1/2 قاشق غذاخوری است
مواد لازم برای رویه شکلاتی
کرم رنگ 170 گرم معادل 7 قاشق غذاخوری است
سس کارامل (اختیاری) 2 بسته
شکلات 220 گرم

طرز تهیه کیک کاراملی شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی کاراملی ابتدا تخم مرغ ها را در ظرفی ریخته و با همزن برقی بزنید تا لخته نشود و کمی پف کند سپس شکر را اضافه کنید و با همزن برقی 3 تا 4 دقیقه بزنید تا کاملا مخلوط شوند. با هم مخلوط کنید و بافت کرمی به دست آورید.

مرحله دوم

سپس مقداری وانیل به تخم مرغ ها اضافه کنید و یک دقیقه دیگر با همزن برقی هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود و تخم مرغ ها بوی کپک زدگی پیدا کنند.

سطح سوم

سپس کره مایع را به مخلوط مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا بافت یکنواختی به دست آید، سپس آرد را در ظرف دیگری الک می کنیم تا بافت آن سبک و یکدست شود، سپس بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آن اضافه کرده و مخلوط کرده و کاملا با هم مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

سپس مخلوط آرد را به تدریج روی مخلوط مواد الک کنید و با همزن دستی مخلوط کنید تا یکدست و یکدست شود سپس کف قالب کیک ۲۴ سانتی را با کره مایع چرب کنید یا کف قالب را کاغذ روغنی قرار دهید و مخلوط مواد را بچینید. در داخل بریزید.

مرحله پنجم

سپس قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم کنید و بگذارید کیک به مدت 45 دقیقه خوب بپزد و آماده است سپس از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید. بگذارید خنک شود.

مرحله ششم

سپس کیک را به آرامی از قالب خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید و سپس کاغذ کره را از روی آن جدا کنید و پس از خنک شدن کامل کیک، سطح گنبد را با چاقوی تیز برش دهید و از روی کیک خارج کرده و روی آن را تزئین کنید. سطح کیک را کنار بگذارید.

مرحله هفتم

سپس برای درست کردن خامه شکر را در ظرفی بریزید و پودر نشاسته ذرت را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود و پودر کرم کارامل را به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود سپس شیر را به مواد اضافه کنید.

مرحله هشتم

شیر را کم کم داخل مواد بریزید و با همزن دستی مخلوط کنید تا مخلوط مواد کاملا در شیر حل شود و بافت صاف و یکدستی به دست آید سپس مخلوط مواد را روی حرارت ملایم قرار داده و مدام هم بزنید. با همزن تا زمانی که مخلوط کمی غلیظ شود.

مرحله نهم

وقتی مخلوط به غلظت مناسب رسید و کمی غلیظ شد وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل پخش شود سپس کره را روی مواد بریزید و هم بزنید تا کره آب شود و بافت نرمی به دست آید سپس از روی حرارت بردارید. .

مرحله دهم

سپس یک حلقه متحرک دور کیک بزنید و سفت کنید و مخلوط خامه را روی کیک با دمای کم بریزید تا کاملا سطح کیک را بپوشاند سپس قالب را به مدت 3-4 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا آماده شود. ته نشین می شود و سفت می شود

مرحله یازدهم

در مرحله بعد برای درست کردن رویه شکلاتی، مقداری خامه صبحانه را در تابه بریزید و سس کارامل را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا یکدست و یکدست شود، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مخلوط را مدام هم بزنید.

مرحله دوازدهم

در مرحله بعد مقداری شکلات به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود و کاملا با مواد مخلوط شود سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید و با نایلون بپوشانید و اجازه دهید تا در دمای محیط خنک شود.

مرحله سیزدهم

سپس گاناش را در قیف بریزید و سپس کیک را از یخچال خارج کنید و سپس گاناش را روی لایه خامه بریزید و روی سطح کیک پهن کنید و سپس سطح آن را با کفگیر صاف کنید و سپس با گاناش در خطوط ناهموار تزئین کنید. .

مرحله چهاردهم

سپس کیک را در یخچال بگذارید و اجازه دهید گاناش کاملا خودش را بگیرد و سفت شود، سپس از یخچال خارج کرده و با پودر پسته، گردو خرد شده، خلال بادام، چند برش موز و توت فرنگی به دلخواه تزئین کنید. .


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا