آشپزی

طرز تهیه کیک ماست بدون فر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک ماست بدون فر

کیک ماست بدون فر یکی از انواع کیک های خوشمزه با بافت خوب است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را مشاهده کنید. طرز تهیه کیک ماست بدون فر در ادامه با سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک ماست بدون فر
آرد قنادی 2.5 فنجان رشته فرنگی
ماست 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
قند 1 فنجان
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل 1 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای قسمت کاکائویی
پودر کاکائو 2.5 قاشق غذاخوری
اب 2 قاشق غذاخوری
پودر خمیرمایه ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ماست بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک ماست خوشمزه بدون فر در ابتدای کار 30 دقیقه قبل از شروع کار تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرده و اجازه دهید دمای آنها کاملا با دمای محیط مطابقت داشته باشد. حالا شعله پخش کن را روی شعله ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس می گذاریم شعله گچ گرم شود سپس حلقه را در قابلمه بزرگی قرار می دهیم و درب آن را می بندیم. سپس درب قابلمه را می بندیم و روی شعله پخش کننده می گذاریم تا خوب داغ شود.

سطح سوم

در این مرحله مایه کیک را با ریختن شکر به همراه تخم مرغ و وانیل در یک کاسه نسبتا عمیق و با همزن برقی به مدت 5-6 دقیقه خوب هم میزنیم تا مخلوط تخم مرغ یکدست شود. کرمی و لطیف باشید.

مرحله چهارم

حالا ماست را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن نازک و یکنواخت شود سپس به همراه کره مایع به کاسه اضافه می کنیم. سپس محتویات کاسه را با همزن برقی به مدت 1 دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد خشک را که شامل آرد و بکینگ پودر است 3 بار الک می کنیم و کم کم به ظرف اضافه می کنیم سپس با لیسک به صورت دورانی از یک طرف هم می زنیم تا بافت کیک به دست بیاید. لباس فرم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را به 2 قسمت مساوی تقسیم کنید و در دو کاسه جداگانه بریزید سپس آب را با پودر کاکائو مخلوط کرده و به همراه بیکینگ پودر به یکی از قسمت های مایه کیک اضافه کنید و با لیسک مخلوط کنید تا یکدست شود. .

مرحله هفتم

در این مرحله قالب مورد نظر را با اسپری رهاسازی می پوشانیم و آرد پاشی می کنیم سپس قالب را وارونه نگه می داریم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود. سپس 1 تا 2 پیمانه از مخلوط سفید را داخل قالب بریزید.

مرحله هشتم

روی مخلوط سفید به همان مقدار از مخلوط شکلاتی را در قالب بریزید و به همین ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود. حالا برای شیک تر شدن کیک به کمک یک سیخ چوبی داخل کیک را می چرخانیم تا یک الگو درست شود.

مرحله نهم

قالب را داخل قابلمه روی لبه قرار می دهیم و درب آن را می بندیم سپس اجازه می دهیم کیک به مدت 50 دقیقه کاملا بپزد. بعد از این مدت برای اطمینان از پخته شدن کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو کنید و آن را بردارید.

مرحله دهم

اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید کیک کاملا پخته است سپس قالب را از قالب خارج کنید. حالا بگذارید کیک در دمای اتاق کاملا خنک شود سپس آن را از قالب خارج کنید.

مرحله یازدهم

سپس کیک را در ظرف مورد نظر می گذاریم و به دلخواه با برش های میوه و سس شکلات و گل تزئین می کنیم. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش داده و با یک فنجان چای یا قهوه سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا