آشپزی

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر

کیک پرتقالی بدون فر یکی از کیک های خوشمزه و لذیذی است که برای تهیه آن نیازی به فر نیست و می توانید از قابلمه استفاده کنید و روی شعله گاز بپزید.این کیک بافتی سبک، نرم و لطیف دارد و درست کردن آن بسیار راحت است. و سریع درست می شود برای یک راهنمای کامل گام به گام در مورد طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر، به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای کیک پرتقالی بدون فر
ارد 3 لیوان دسته دار
قند 1 فنجان
یک تخم مرغ 5 تکه
شیر نر 2/3 لیوان
آب پرتقال 2/3 لیوان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری سر خالی
کره نصف فنجان

طرز تهیه کیک پرتقالی بدون فر

مرحله 1: مخلوط کره و شکر را آماده کنید

برای تهیه کیک پرتقالی بدون فر ابتدا مقداری روغن در ظرفی بریزید و سپس شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی حدود 2 دقیقه خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و شکر در روغن حل شود و بافت آن به دست آید. به شکل یکنواخت و کشسان و پف کرده است.

مرحله 2: تخم مرغ ها را اضافه کنید و مخلوط کنید

سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط مواد اضافه کرده و هم می زنیم و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ حدود یک دقیقه مخلوط را هم می زنیم تا تخم مرغ کاملا مخلوط شده و بافت آن یکدست و کرمی شود و حجم پیدا کند.

مرحله 3: شیر و آب پرتقال را به مخلوط اضافه کنید

سپس مقداری شیر که به دمای محیط رسیده است به مخلوط مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا ترکیب شده و بافت صافی به دست آید، سپس مقداری آب پرتقال به مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا خوب مخلوط و آماده مصرف شود. من دارم میروم

مرحله 4: آرد و بکینگ پودر را آماده کنید

سپس مقداری آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک شود و سپس مقداری بیکینگ پودر به آن اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شود. سپس مخلوط آرد و بیکینگ پودر را با هم الک کنید تا بافت آنها یکدست شود.

مرحله 5: آرد را با مخلوط اصلی مخلوط کنید

سپس مخلوط آرد را کم کم و در چند مرحله به مخلوط مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی و به صورت دایره ای هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شود و بافت یکنواختی به دست آید و آرد در مخلوط گلوله نشود. . کنار گذاشتن

مرحله ششم: قابلمه را برای پخت بدون فر آماده کنید

سپس چون برای پخت این کیک از فر استفاده نمی شود، در قالبی به قطر 18 سانتی متر کمی روغن بریزید و آن را کاملاً چرب کنید تا کف و کناره آن کاملا چرب شود، سپس یک اسپری را روی شعله کم گاز قرار دهید.

مرحله 7: قابلمه را قبل از پخت گرم کنید

سپس حدود 15 دقیقه قبل از پخت، قابلمه را روی حرارت ملایم و روی شعله قرار دهید تا کاملا داغ شود و پس از گذشت مدت زمان مایه کیک را داخل قابلمه بریزید و سطح آن را با کاردک یا قاشق صاف کنید و سپس داخل آن بگذارید. با چرخاندن محکم ببندید.

مرحله هشتم: پخت کیک

سپس اجازه دهید کیک به مدت 40 دقیقه با حرارت ملایم بپزد تا آماده شود در این مدت در قابلمه را باز نکنید زیرا پف آن از بین می رود و پس از گذشت مدت زمان با سیخ چوبی درجه آماده بودن کیک را بررسی کنید تا پخته شود. کاملا پخته شده

مرحله 9: تست پخت کیک

یک سیخ چوبی یا خلال دندان را داخل کیک فرو کنید و آن را بردارید، اگر چیزی به سیخ چوبی نچسبید یعنی کیک پخته و آماده است، سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کیک کمی خنک شود و به دمای محیط برسد. .

مرحله 10: کیک را از قالب خارج کنید

سپس با یک چاقوی تیز کیک را روی لبه های ظرف جدا می کنیم و کیک را به آرامی برمی گردانیم و کیک را به شکل کامل از ظرف خارج می کنیم تا خرد نشود و سپس در ظرف دیگری قرار می دهیم تا در دمای اتاق کاملا خنک شود.

مرحله یازدهم: کیک را با مواد دلخواه تزئین کنید

سپس به سلیقه خودتان مقداری عسل یا شکلات ذوب شده یا گاناش روی کیک بمالید و روی کیک را با پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی خرد شده، بادام خرد شده، خلال بادام، شکلات چیپسی و چند تکه پرتقال بپوشانید و بپوشانید. موز، تزئین کنید

مرحله 12: برش و سرو کیک

سپس کیک پرتقالی را به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، سپس چند برش کیک پرتقال را در ظرف مناسبی بچینید و به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی با چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا