آشپزی

طرز تهیه کیک پنیر و گردو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک پنیر و گردو

کیک پنیری گردویی یکی از کیک های خوشمزه و لذیذ است که به راحتی و سریع تهیه می شود و بافتی سبک و پف دار دارد.شما می توانید کیک پنیری گردویی را به روش های مختلف تهیه کنید و به عنوان یک دسر شیک و مناسب استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه کیک پنیر و گردو در ادامه با سایت آموزشی تینا چی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک پنیر و گردو
ارد 2 فنجان معادل 300 گرم است
شکر پودر شده 1 فنجان معادل 150 گرم است
یک تخم مرغ 4 عدد
کره و روغن با هم 100 گرم
پنیر خامه ای 200 گرم
گردو آسیاب شده 60 گرم
نمک کافی
وانیل 1/3 قاشق چایخوری
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری ch
پوست لیمو را رنده کنید 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک پنیر و گردو

مرحله 1: مخلوطی از کره و شکر را آماده کنید

برای تهیه چیزکیک اسپندی ابتدا کره را که به دمای محیط رسیده و کمی نرم شده در ظرفی بریزید و هم بزنید تا کاملا یکدست و یکدست شود سپس کمی پودر قند اضافه کنید و با همزن برقی خوب هم بزنید. بافت مخلوط سبک و کشسان و به رنگ سفید است.

مرحله 2: پنیر و تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید

در مرحله بعد پنیر را به مخلوط مواد اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست شود سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مواد اضافه می کنیم و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مخلوط مواد را به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا خوب یکدست شود.

مرحله 3: وانیل و پوست لیمو را اضافه کنید

سپس مقداری وانیل به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل از بین مواد پخش شود و بوی تخم مرغ ها گرفته شود، سپس یک عدد لیمو را شسته و خشک کنید و پوست سبز آن را با رنده ریز رنده کنید و داخل مواد بریزید و خوب مخلوط کنید. با مخلوط کردن با هم.

مرحله 4: مخلوط آرد را آماده کنید

وقتی پوست لیمو را رنده می کنید مراقب باشید که پوست سفید داخلی آن را نزنید چون کیک را تلخ می کند و فقط پوست سبز رنگ بالایی را رنده کنید سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت آن سبک شود و سپس کمی اضافه کنید. نمک به آن انجام شد.

مرحله 5: مخلوطی از آرد و بکینگ پودر را آماده کرده و الک می کنیم

سپس مقداری بیکینگ پودر روی آرد بپاشید و کاملا مخلوط کنید سپس مخلوط آرد را روی مخلوط تخم مرغ و با همزن دستی الک کنید یا خیلی آرام و به صورت دورانی هم بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

مرحله ششم: گردو را اضافه کرده و قالب را آماده کنید

سپس مقداری گردو را با دست چرخ کرده و داخل مخلوط مواد ریخته و کمی هم می زنیم تا در همه قسمت ها پخش شود سپس کف قالب مورد نظر را با کره مایع یا روغن چرب می کنیم و یا کاغذ روغنی در قالب می ریزیم و سپس قالب را می ریزیم. خمیر کیک را داخل قالب بریزید.

نکته: افزایش طعم گردو با تفت دادن

اگر می خواهید از گردوهای کیک بیشتر مزه کنید، قبل از اینکه گردو را به مخلوط کیک اضافه کنید، آن را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و کمی تفت دهید تا عطر گردو پخش شود.

مرحله هفتم: کیک را در فر بپزید

سپس قالب کیک را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و دمای فر را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و بگذارید کیک به مدت 45 تا 50 دقیقه در فر بپزد، مراقب باشید در 30 دقیقه اول در فر را باز نکنید و باز نکنید. تا پف کیک از هم نپاشد.

مرحله هشتم: پخت را تست کنید و کیک را از فر خارج کنید

سپس پخت کیک را با سیخ چوبی چک کنید و سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید و اگر هیچ یک از مواد کیک به آن نچسبید یعنی کیک خوب پخته و آماده است سپس آن را از داخل کیک خارج کنید. فر و او را کنار بگذارید.

مرحله نهم: کیک را خنک کرده و از قالب خارج کنید

سپس اجازه دهید کیک در دمای محیط کمی خنک شود و سپس به آرامی از قالب خارج کرده و در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملا خنک شود.اگر داخل کیک از کره استفاده کردید کیک را در یخچال قرار ندهید زیرا بافت آن می شود. دارم سخت میگیرم..

مرحله 10: کیک را با عسل یا شکلات و گردو تزئین کنید

بعد از سرد شدن کیک می توانید بنا به سلیقه و سلیقه خود مقداری عسل یا شکلات آب شده روی کیک بپاشید و روی کیک را بمالید و روی کیک را با گردوی خرد شده یا پودر گردو تزئین کنید و به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید. بازدید.

مرحله یازدهم: کیک را به عنوان میان وعده سرو کنید

در نهایت چند برش چیزکیک و گردو را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک صبحانه سالم و مقوی یا یک دسر شیک و خوشمزه مناسب برای سرو با چای یا قهوه سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا