آشپزی

طرز تهیه کیک کاسترد +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک خامه ای

کیک کاستارد یکی از انواع کیک های خوشمزه کافی شاپ است که معمولا با نوشیدنی های گرم سرو می شود. برای مشاهده کامل آموزش گام به گام طرز تهیه کیک خامه ای برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد تشکیل دهنده کیک خامه ای
یک تخم مرغ 3 عدد
وانیل ½ قاشق چایخوری
شیر نر ¾ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق چایخوری
قند ¾ فنجان
پودر خامه تخم مرغ 2 قاشق غذاخوری
ارد 1 فنجان
مواد لازم برای خامه کیک
شیر عسلی ¼ فنجان
شیر نر 4 قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک خامه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک خامه ای خوشمزه ابتدا مواد خنک شده را 30 دقیقه قبل در فضای آشپزخانه قرار دهید تا به دمای محیط برسند. سپس یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و تخم مرغ را در آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کنید سپس با همزن برقی 6 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و غلیظ شود. سپس شیر را به همراه کره مایع به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله مواد را با هم مخلوط می کنیم تا مخلوط شوند. سپس آرد و بکینگ پودر و بکینگ پودر را در ظرفی جداگانه بریزید و دو بار الک کنید. سپس دوباره مخلوط آرد را داخل الک بریزید.

مرحله چهارم

حالا این بار مخلوط آرد را در 3 مرحله به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و با کفگیر از یک طرف مخلوط می کنیم. مراقب باشید خمیر کیک را زیاد مخلوط نکنید زیرا پفک جذب می شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم سپس می گذاریم فر گرم شود. قالب مناسبی انتخاب می کنیم که با کمی روغن چرب می کنیم و کف آن را آرد می پاشیم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را به آرامی داخل قالب بریزید سپس قالب را چند ضربه محکم روی سطح کار بزنید تا حباب های مایه کیک از بین برود. سپس قالب کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم 30 دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از سپری شدن این زمان شیرینی را با خلال دندان تست می کنیم تا ببینیم پخته شده است، گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم طلایی و خوش رنگ شود. سپس کیک را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود.

مرحله هشتم

در این مرحله برای تهیه خامه کیک ابتدا شیر عسلی را در لیوان مناسبی ریخته سپس شیر را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا رقیق شود. بعد وقتی کیک خنک شد روی آن را با خامه می‌مالیم.

مرحله نهم

در آخر خامه را برای کیک بگذارید سپس کیک را در ظرف مورد نظر منتقل کرده و روی آن را با نارگیل تزئین کنید. در آخر کیک را به اندازه های دلخواه برش داده و با چای زعفران میل کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا