آشپزی

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

کیک یزدی بدون فر یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین کیک های کشورمان است که معمولا با بستنی سرو می شود. آموزش کامل گام به گام را ببینید طرز تهیه کیک یزدی بدون فر برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات لازم برای کیک سواری بدون فر
یک تخم مرغ 2 عدد
قند ½ فنجان
وانیل ½ قاشق چایخوری
پودر هل ⅓ قاشق چایخوری
عسل 1 قاشق غذاخوری
گل سرخ 2 قاشق غذاخوری
ماست ½ فنجان
روغن مایع ½ فنجان
ارد 1.5 فنجان
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
کنجد کافی

طرز تهیه کیک یزدی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه یک کیک خوشمزه یزدی بدون فر در ابتدای کار فر خانگی تهیه می کنیم برای این منظور اهرمی را روی دمای متوسط ​​قرار می دهیم و سپس ظرف مناسبی را روی آن قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا یک حلقه یا کاتر در قابلمه می گذاریم سپس سینی هم اندازه قابلمه را روی کاتر می گذاریم. سپس درب قابلمه را با فویل بپوشانید و روی قابلمه قرار دهید تا قابلمه کاملا داغ شود.

سطح سوم

توجه داشته باشید که پوشاندن درب تابه با ورقه فویل برای درست کردن کیک یزدی طلایی و زیبا است. سپس تخم مرغ ها را همراه با وانیل و پودر هل در یک کاسه نسبتا بزرگ بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را با همزن دستی خوب هم می زنیم تا بافت آنها گلوله نشود سپس کم کم شکر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا قوام مخلوط تخم مرغ سبک و کشدار شود.

مرحله پنجم

در مرحله بعد کره مایع، ماست، عسل و گلاب را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود، سپس آرد و بکینگ پودر را داخل الک بریزید و 3 بار الک کنید. حالا مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله مواد داخل کاسه را با لیسک با حرکات دایره ای از یک طرف مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا دو سانت لیوان کاغذی رو با قیچی برش میزنیم تا شبیه کاغذ کاپ کیک بشه.

مرحله هفتم

حالا خمیر را داخل کاغذها می ریزیم تا دو سوم پر شوند سپس با چاقوی آغشته به کره یک فرورفتگی کوچک روی مایه می گذاریم تا در نهایت روی کیک ها گنبدی شکل بگیرد. سپس مقداری کنجد روی آنها می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله کاغذها را داخل قابلمه می گذاریم سپس درب آن را می بندیم و اجازه می دهیم کیک های یزدی به مدت 20 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزند سپس حرارت را کم کرده و طلایی رنگ شوند.

مرحله نهم

بعد از 30 دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی را وسط کیک فرو کرده و آن را بردارید. اگر مخلوط نچسبد، کیک کاملا پخته شده است. وقتی کیک ها طلایی نشدند، 5 دقیقه دیگر در سینی می گذاریم بماند.

مرحله دهم

وقتی کیک ها طلایی و زیبا شدند آنها را از قالب خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شوند. در آخر کیک های یزدی را در ظرف مورد نظر می گذاریم و بعد با چای یا بستنی سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا