آشپزی

طرز تهیه گراتن مرغ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه گراتن مرغ

گراتن یک غذای فرانسوی است. در واقع، گراتن به نوعی از روش پخت و پز اشاره دارد که در آن غذاهای خوشمزه در ظرف های توخالی و قالب مانند پخته می شوند. گراتن مرغ و سیب زمینی مانند همه انواع گراتن زیر یک لایه پنیر قرار می گیرد. پایه اصلی این غده شیر، پنیر و گاهی خامه است. گراتن مرغ و سیب زمینی معروف ترین گراتن فرانسوی است که جای خود را در آشپزی ملل باز کرده است. برای دیدن آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه گراتن مرغ برای سایت آموزشی چه فایده ای دارد؟ همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سیب زمینیها 3 عدد
سینه مرغ 1 قطعه
قارچ 1 فنجان
پیاز 1 قطعه
فلفل شیرین نصف فنجان
پیتزا با پنیر کافی
سیر رنده شده 1 قاشق مرباخوری
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
نمک تا جایی که لازم است
فلفل تا جایی که لازم است
زردچوبه تا جایی که لازم است

طرز تهیه بلغور مرغ و سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه گراتن مرغ خوشمزه بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید. البته می توانید از فیله مرغ هم استفاده کنید. مرغ باید کاملا خرد شود. سپس مرغ را در ظرفی بریزید و با کمی آبلیمو و نمک و فلفل مزه دار کنید.

مرحله دوم

مرغ را سخاوتمندانه مزه دار کنید و روی ظرف را بپوشانید. ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا ادویه ها و ادویه ها کاملا جذب مرغ شود. سیب زمینی ها را بشویید و با پوست بجوشانید. وقتی سیب زمینی ها نیم پز شدند؛

سطح سوم

آنها را از آب خارج کنید. سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به حلقه های یک سانتی متری برش دهید. برای تهیه گراتن می توانید از ظروف پیرکس یا قالب های فلزی استفاده کنید. در صورت لزوم ابتدا کف ظرف را چرب کرده و سیب زمینی ها را در ظرف بچینید.

مرحله چهارم

یک تابه را روی اجاق گاز قرار دهید. پیازها را خرد کرده و مانند نگینی سرخ کنید. فیله های سینه مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و به پیاز اضافه کنید. به این مواد مقداری نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید.

مرحله پنجم

فلفل ها را نگینی خرد کنید. فلفل های خرد شده را به مواد داخل تابه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. باید مواد را روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید. در این مرحله نباید اسفنج را مستقیم به مواد اضافه کنید زیرا باعث اضافه شدن آب می شود.

مرحله ششم

همانطور که گفتیم بهتر است قارچ را مستقیم به مواد اضافه نکنید. ابتدا قارچ را بشویید و به صورت ورقه ای برش دهید. سپس در تابه ای تمیز و کوچک قارچ ها را با کمی آرد روی حرارت زیاد تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس کرج را به مواد مرغ اضافه کنید.

مرحله هفتم

بعد از پخت همه مواد با هم، آن ها را روی سیب زمینی ها بریزید و داخل تابه بریزید. مواد داخل تابه را با پنیر پیتزا بپوشانید. البته در صورت تمایل می توانید قبل از افزودن پنیر پیتزا 4 قاشق غذاخوری آب مرغ به مواد داخل تابه اضافه کنید.

مرحله هشتم

بعد از اینکه روی آن را با مقدار زیادی پنیر پیتزا پوشاندید، آن را در فر قرار دهید. فر را گرم کنید و اجازه دهید مرغ و سیب زمینی پخته شده با دمای 180 درجه به مدت نیم ساعت بپزد. از آنجایی که تمام مواد موجود در گراتن پخته شده است. نیازی به ماندن طولانی مدت در فر نیست.

مرحله نهم

وقتی پنیر کاملا برشته شد؛ گراتن را از فر خارج کرده و بگذارید کمی خنک شود. سپس می توانید گراتن را برش دهید و در ظرف دلخواه سرو کنید. حتی می توانید همان ظرف پیرکس را سر میز ببرید و مانند لازانیا برش بزنید تا همه تکه های مورد نظر از ظرف را بیرون بیاورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا