آشپزی

طرز تهیه گلت انجیر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه گلت انجیر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ژله انجیر

ژلاتو انجیر یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و لذیذ است که به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه می شود.این دسر خوشمزه به عنوان یک دسر شیک و مناسب برای سفره بسیار مناسب است و بافتی سبک و لطیف دارد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ژله انجیر به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای انجیر
یک تخم مرغ بزرگ 1 قطعه
نمک نوک یک قاشق چای خوری
قند 6 قاشق غذاخوری
کره 150 گرم
آرد شیرینی سفید 2 لیوان
وانیل نصف قاشق چایخوری
انجیر خرد شده کافی
مربای انجیر کافی
کرمفیل وانیلی کافی
تخم مرغ کوچک برای دستمال 1 قطعه
وانیل برای دستمال کافی
شکر برای تزئین کافی

طرز تهیه ژله انجیر

مرحله 1: آرد و نمک را با هم ترکیب کنید

برای تهیه ژلاتوی انجیر ابتدا آرد را الک کنید تا بافت سبکی پیدا کند سپس مقداری نمک به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود سپس مخلوط آرد را دوباره الک کنید تا بافت یکدست شود، مقداری کره سرد از یخچال خارج کنید. و ریز خرد کنید.

مرحله 2: کره را به آرد اضافه کنید

سپس کره سرد خرد شده را به آرد اضافه کنید و با چنگال مخلوط کنید و برش های کره را با چنگال روی آرد فشار دهید تا مخلوط شوند و سرگرمی روز بافت مخلوط به صورت آرد سوخاری خشک می شود و سپس روی آرد را می گذاریم. مخلوط آرد و کره را کنار بگذارید.

مرحله 3: تخم مرغ و شکر را با هم ترکیب کنید

تخم‌مرغ‌ها را در ظرف دیگری بریزید و با همزن بزنید تا یکدست و پف کند، سپس کمی شکر به تخم‌مرغ‌ها اضافه کنید و با همزن بزنید تا کاملا یکدست شود و بافت خامه‌ای شود.

مرحله 4: عصاره وانیل را اضافه کنید

سپس کمی وانیل به مخلوط اضافه می کنیم و هم می زنیم تا عطر وانیل در مواد به مشام برسد و بوی تخم مرغ از بین برود.

مرحله 5: بافت خمیر را تنظیم کنید

توجه داشته باشید که مخلوط به دست آمده باید به صورت خمیر نرم و یکدستی باشد، اگر خمیر هنوز شل و چسبناک بود، کمی آرد اضافه کنید و مخلوط کنید و ورز دهید تا ساختار کاملا یکدست و یکدست شود و بافت خمیر بیشتر شود. استوار. .

مرحله ششم: خمیر را در یخچال بگذارید

سپس خمیر فرم داده شده را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و در یخچال قرار دهید و بگذارید 3 ساعت در یخچال بماند و عطر و طعم همه مواد کاملا مخلوط شده و خمیر سفت و غلیظ شود سپس خمیر را بردارید. خارج از یخچال

مرحله هفتم: سینی یا قالب را آماده کنید

سپس کف قالب یا قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید یا کف قالب را کاغذ روغنی بچینید، سپس خمیر را به دو یا سه قسمت تقسیم کنید و با دست فرم دهید و به شکل چانه درآورید، سپس بچینید. آن را روی یک سطح کاغذ صاف قرار دهید.روغن بزنید.

مرحله هشتم: شکل دادن به خمیر

سپس قسمت پایین خمیر را روی سطح صافی روی کاغذ روغنی قرار دهید و با وردنه به شکل دایره در بیاورید و سپس با دست فرم دهید و لبه های آن را کمی به سمت داخل تا بزنید تا خمیر به شکل خالی درآید. ظرف بودن

مرحله نهم: خامه را روی خمیر بمالید

سپس مقداری کرم فیل وانیلی روی خمیر بریزید و با کاردک آن را پهن کنید تا سطح خمیر را کاملا بپوشاند، مراقب باشید به لبه های خمیر خیلی نزدیک نشوید و از لبه های خمیر فاصله بگیرید. می توانید از هر کرمی به جای کرم فیل استفاده کنید.

مرحله 10: مربای انجیر را اضافه کنید

سپس مقداری از مربای انجیر را که از قبل درست کرده اید در مخلوط کن بریزید و کاملا مخلوط کنید، سپس مربای انجیر مخلوط شده را روی فیلینگ خامه ای ریخته و روی سطح خمیر پخش کنید تا کاملا روی آن را بپوشاند و طعم آن به خورد خمیر برود. خمیر.

مرحله یازدهم: با توت فرنگی تزئین کنید

سپس مقداری توت فرنگی را بشویید و به صورت گرد برش دهید و روی مربای انجیر روی خمیر بچینید و سپس با استفاده از کاغذ روغنی لبه های خمیر را به داخل بیاورید و به آنها فرم دهید تا کاملا سفت و سفت شوند.

مرحله 12: تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید

سپس یک عدد تخم مرغ را در یک کاسه کوچک بریزید و با چنگال هم بزنید تا یکدست و یکدست شود سپس کمی وانیل به تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در تخم مرغ پخش شود و بوی تخم مرغ از بین برود.

مرحله 13: لبه های خمیر را پاک کنید

سپس لبه های خمیر را با قلم مو با مخلوط تخم مرغ و وانیل آغشته کرده و مقداری شکر دانه درشت روی خمیر بپاشید به طوری که لبه های خمیر را کاملا بپوشاند سپس مقداری پره بادام دور لبه های خمیر قرار دهید و لبه ها را تزئین کنید.

مرحله چهاردهم: خمیر را در فر قرار دهید و دما را تنظیم کنید

سپس خمیر را در قالب یا قالب مورد نظر قرار دهید و قالب را به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید و سپس دمای فر را روی 170 درجه سانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید خمیر به مدت 25 دقیقه در فر بپزد و آماده است.

مرحله 15: استفاده از گریل

اگر بعد از پخت هنوز لبه های خمیر طلایی نشده بود گریل را روشن کنید و با حرارت گریل به مدت 3-4 دقیقه بگذارید بپزد و سطح خمیر طلایی شود سپس قالب را از فر خارج کرده و می گذاریم. در دمای اتاق تا کمی خنک شود.

مرحله 16: تذهیب را از کاغذ روغنی جدا کنید

سپس انجیرها را به آرامی از روی کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف دیگری قرار دهید، سپس به سلیقه خود سطح انجیرها را با چند عدد انجیر خرد شده تزئین کنید و سپس با چاقوی تیز، انجیرها را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید. .

مرحله 17: انجیر را سرو کنید

سپس چند برش ژله انجیر را در ظرف مناسبی بریزید و این کیک خوشمزه را به عنوان یک دسر شیک و جذاب یا یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی همراه با چای یا قهوه و انواع دسر و کیک سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا