سبک زندگی

علل شایع پیری زودرس پوست صورت

خرید فالوور از سایت اینبو

ظاهر شدن زودهنگام چین و چروک های پوست در سنین پایین برای همه ناخوشایند است و به همین دلیل افراد همیشه سعی می کنند با استفاده از کرم ها و لوسیون های ضد چروک ظاهر این چین و چروک ها را تا حد امکان به تاخیر بیندازند، غافل از اینکه شاید سبک زندگی ما باشد. و عادت ها علت پیری ظاهر ما.

به گزارش سرگرمی روز، حفظ طراوت و شادابی و شادابی پوست همواره یکی از مهمترین دغدغه های افراد است، به همین دلیل است که بدون اینکه بدانند سبک زندگی صحیح بیشترین است، اقدام به خرید کرم، استفاده از روش های درمانی، جوانسازی، لیزر و … می کنند. مورد مهم. عاملی موثر در حفظ جوانی پوست

به گفته دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، در اینجا 9 علت شایع پیری زودرس پوست و راه های مقابله با آن ها آورده شده است:

_ نور خورشید: قرار گرفتن در معرض نور خورشید عامل بسیار مهمی در بروز لکه های پوستی، چین و چروک و کاهش خاصیت ارتجاعی پوست و همچنین افتادگی پوست است. در واقع 70 درصد از روند پیری پوست به میزان نوری که مستقیماً از خورشید به پوست منتقل می شود بستگی دارد. تابش خورشید از طریق فرآیند اکسیداسیون باعث تسریع تخریب الیاف کلاژن در پوست می شود و پدیده ای به نام الاستوز خورشیدی ایجاد می شود. اکسیداسیون همچنین باعث آسیب به سلول های پوست می شود و باعث می شود این سلول ها به طور غیر طبیعی تقسیم شوند. بنابراین قرار گرفتن در معرض نور خورشید خطر ایجاد ضایعات پوستی بدخیم و پیش بدخیم را افزایش می دهد و البته پوست را زبر، نازک و پر از چین و چروک می کند.

در این زمینه نیازی نیست که آفتاب را به طور کامل از زندگی خود حذف کنید، فقط کافی است در هر بار خروج از خانه از یک ضد آفتاب مناسب با ضریب محافظت در برابر آفتاب حداقل 15 استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نور خورشید بین ساعت 10 تا 4 بعد از ظهر بیشترین اثرات مخرب را دارد.

_ سیگار کشیدن: سیگار کشیدن باعث ایجاد چین و چروک های زودرس می شود، به خصوص در مناطقی که پوست نازک تر است. مانند کناره های چشم، خطوط خنده، بالای لب بالا. این خطوط معمولاً 10 تا 15 سال زودتر در افراد سیگاری نسبت به افراد غیرسیگاری ظاهر می شوند. بروز این تغییرات پوستی به دلیل کاهش سطح ویتامین C در بدن افراد سیگاری است. ویتامین C یک جزء کلیدی در تولید فیبرهای کلاژن است که وظیفه حفظ جوانی و سلامت پوست را بر عهده دارد.

در این زمینه، اگر سیگاری هستید، می توانید با پزشک خود در مورد راه های ترک سیگار مشورت کنید. همچنین می توانید از مطالب آموزشی موجود در اینترنت و کتاب های مربوط به ترک سیگار استفاده کنید.

رژیم غذایی کم پروتئین و غنی از کربوهیدرات های ساده: رژیم غذایی سرشار از قندهای ساده و شیرینی جات باعث می شود بافت همبند پوست سفت شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد. بنابراین، برای شاداب نگه داشتن پوست خود، روی منابع کامل پروتئین، به ویژه لبنیات کم چرب و گوشت، تخم مرغ، آجیل بدون نمک، سویا و غذاهای دریایی تمرکز کنید.

_ رژیم غذایی کم میوه و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان هستند. از طرفی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار، بیماری های مزمن، آلودگی هوا و …. فرد را در معرض آسیب اکسیداتیو قرار می دهد. آنتی اکسیدان های محلول در رژیم غذایی مانند لیکوپن، لوتئین، بتاکاروتن و سایر آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات به طور قابل توجهی روند آسیب اکسیداتیو را کاهش می دهند.

در این زمینه، روی میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C، که برای تولید کلاژن ضروری است، شرط بندی کنید. میوه ها سرشار از این ویتامین هستند.

رژیم های کاهش وزن: رژیم های غذایی غیر استاندارد و طولانی مدت باعث پیری زودرس پوست می شود. این رژیم ها معمولاً با افزایش و کاهش وزن مداوم همراه هستند. کاهش وزن باعث ایجاد چین و چروک و شل شدن پوست می شود. مصرف زیاد نمک، سیب زمینی سرخ شده، قهوه و شیرینی نیز در دراز مدت به پوست آسیب می رساند و باعث پیری زودرس پوست می شود. بنابراین بهترین راه کاهش وزن، کاهش نیم کیلوگرم در هفته است.

_ فشار: استرس عاطفی طولانی مدت باعث ترشح هورمون های استرس مانند کورتیزول و آدرنالین می شود. این هورمون ها با سرکوب سنتز طبیعی بافت همبند، چاقی صورت و آسیب به تراکم استخوان، روند پیری را تسریع می کنند.

برای کاهش استرس می توانید از روانشناس کمک بگیرید یا ورزش را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. مدیتیشن و انجام فعالیت های مورد علاقه شما نیز تاثیر زیادی در کاهش سطح استرس دارد.

کمبود خواب: کمبود خواب به سلول های پوست فشار وارد می کند و تولید سلول های جدید را مختل می کند. از طرفی باعث استرس می شود و کل سیستم بدن را مختل می کند. در نتیجه، ناحیه اطراف چشم تیره می شود و چین و چروک ها هر روز عمیق تر می شوند. بنابراین هر شب بین ۷ تا ۸ ساعت بخوابید و از چرت زدن در روز خودداری کنید.

الکل میخورم: نوشیدن الکل باعث آسیب به بافت و رنگ پوست می شود. یکی از نشانه های سوء مصرف الکل قرمزی پوست روی گونه ها و پل بینی به دلیل تغییر در ظاهر مویرگ ها است.

بنابراین، اگر می خواهید این عوارض پوستی ناشی از الکل را از بین ببرید، تنها راه حل این است که الکل را ترک کنید و به جای آن روزانه 6 تا 8 لیوان آب بنوشید.

استفاده از لوازم آرایشی: لوازم آرایشی به تنهایی باعث پیری زودرس و چین و چروک نمی شوند، اما می توانند باعث خشکی پوست شوند. خشکی نیز می تواند باعث ایجاد چین و چروک کاذب شود. معمولا یکی از دلایل ایجاد چین و چروک کاذب، خشکی شدید پوست است که در صورت استفاده از لوازم آرایشی بی کیفیت ممکن است ایجاد شود و باعث پیری زودرس پوست شما شود. بنابراین در هنگام خرید لوازم آرایشی حتما به برچسب استاندارد آنها توجه کنید و قبل از خواب آن را کاملا از روی صورت خود بردارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا