فناوری و تکنولوژی

(عکس) ارتشی از جنگنده‌های جدید راهی این کشور اروپایی شد!

خرید فالوور از سایت اینبو

در 29 مارس، F-35 هلندی جایگزین F-16 در واحد هشدار واکنش سریع (QRA) خواهد شد تا از حریم هوایی بلژیک، هلند و لوکزامبورگ محافظت کند و گامی تدریجی به سمت بازنشستگی فایتینگ فالکون ها را نشان دهد.

به گزارش آنلاین، بر اساس بیانیه وزارت دفاع هلند، F-16 فایتینگ فالکون هلندی از سال 1981 وظایف خود را تحت QRA انجام می دهند، اما آن دوران رو به پایان است.

نیروهای هوایی مانند ایتالیا و نروژ از F-35 به عنوان بخشی از ماموریت های پلیس هوایی ناتو استفاده می کنند. رادار قدرتمند، رادارگریز، جنگ الکترونیک/هوش الکترونیک F-35 (EW/ELINT) و ترکیبی از سنسورهای سیستم دیافراگم توزیع شده (DAS) و جمع آوری داده های پراکنده در اطراف هواپیما، آن را به یک هواپیمای رهگیر قدرتمند تبدیل کرده است. هواپیمای دشمن را شناسایی کنید و ابتدا روی رادار و قبل از شناسایی شلیک کنید.

ارتشی از جنگنده های جدید به این کشور اروپایی می روند!

F-16 نیروی هوایی سلطنتی هلند

لاکهید مارتین F-35 یک خانواده آمریکایی از هواپیماهای جنگی تک سرنشین، تک موتوره، رادارگریز، چند منظوره و جنگی در تمام شرایط آب و هوایی است که برای انجام برتری هوایی و ماموریت های حمله طراحی شده است.

همچنین قادر است وسایل جنگ الکترونیک و اطلاعات، نظارت و شناسایی را فراهم کند. لاکهید مارتین پیمانکار اصلی F-35 است و Northrop Grumman و BAE Systems شرکای اصلی آن هستند.

F-35 دارای سه مدل اصلی است: F-35A با قابلیت برخاست و فرود معمولی، F-35B با قابلیت برخاست عمودی و فرود عمودی و F-35C با قابلیت ناوگان.

در 31 ژوئیه 2015، اولین اسکادران جنگنده F-35 پس از آزمایش های فراوان به تفنگداران دریایی ایالات متحده تحویل داده شد و در 2 آگوست 2016، اولین اسکادران جنگنده F-35A به میدان نبرد ایر آمریکا تحویل داده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا