سبک زندگی

فرمول بهترین نوشیدنی‌ها برای شروع روز

خرید فالوور از سایت اینبو

آیا می دانستید که اکثر ما صبح خود را با کم آبی شروع می کنیم؟ شاید بهتر باشد کمی به آن فکر کنیم. هفت یا هشت ساعت خواب شبانه زمان زیادی برای کم آبی بدن است. در این بین، حتی ممکن است عوامل دیگری نیز وجود داشته باشد که منجر به کم آبی بدن شود، از جمله غذایی که دیشب خورده اید!

بنابراین وقتی از خواب بیدار می شویم، احتمالاً کمی کم آب شده ایم. اما خبر خوب چیست؟ این وضعیت ناخوشایند به راحتی قابل حل است. در حالی که آب همیشه بهترین گزینه برای شروع روز است، نوشیدنی های سالم دیگری نیز وجود دارند که می توانند برای بدن مفید باشند و شروعی پرانرژی داشته باشند.

به گزارش سرگرمی روز به نقل از مقاله ای که از طریق سایت کتابخانه ملی پزشکی آمریکا قابل دسترسی است، نوشیدن آب (حداقل 2 لیوان) در ساعات اولیه روز و به ویژه پس از بیدار شدن از خواب فواید مختلفی دارد. این مقدار آب علاوه بر دفع سموم و کمک به آبرسانی به بدن، می تواند متابولیسم ما را تقویت کند.

از یک لیوان آب با ترکیبی از ویتامین های تازه لذت ببرید

آب را با لیمو (یا سایر مرکبات)، گیاهان مختلف، خیار یا حتی تکه های میوه طعم دار کنید.

لازم به ذکر است که ترکیب آب و برش های لیمو حاوی ویتامین C است که بدن برای تقویت سیستم ایمنی به آن نیاز دارد. فقط 30 میلی لیتر آب لیمو حاوی تقریباً یک چهارم مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C است.

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به لیوان آب خود اضافه کنید

مشخص شده است که سرکه سیب قند خون را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. مطالعات معتبر همچنین نشان می دهد که سرکه سیب پتانسیل کشتن پاتوژن های بیماری زا را دارد. این مطالعات توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

برای لذت بردن از مزایای این نوشیدنی شگفت انگیز تقویت کننده متابولیسم، کافی است 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با لیوان آب صبحگاهی خود مخلوط کنید.

سراغ نارگیل بروید

آب نارگیل خالص یا ترکیبی از آب و این میوه شگفت‌انگیز می‌تواند گزینه‌ای آبرسان و در عین حال لذت‌بخش باشد، اما باید حتما از محصولات طبیعی و بدون شیرینی استفاده کنید.

آب نارگیل سرشار از مواد مغذی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است.

آیا واقعاً نمی خواهید بعد از بیدار شدن در شب آب بنوشید؟ اگرچه به شدت توصیه می شود روز خود را با یک لیوان آب شروع کنید، اما جایگزین هایی وجود دارد.

با چای سبز متابولیسم خود را افزایش دهید

نوشیدن چای سبز به دلیل داشتن دوز بالای آنتی اکسیدان فواید زیادی برای سلامتی دارد. یکی از این فواید ارزشمند افزایش متابولیسم است. مطالعات نشان می دهد که چای سبز نه تنها میزان متابولیسم شما را افزایش می دهد، بلکه می تواند به چربی سوزی نیز کمک کند.

با آب سبزیجات انرژی خود را افزایش دهید

اگر کافئین صبحگاهی شما موثر نیست، یک لیوان آب سبزیجات را جایگزین فنجان قهوه خود کنید.

به گفته محققان، مواد مغذی موجود در سبزیجات، به ویژه سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج، سطح انرژی را افزایش می دهند. سبزیجات، که سرشار از آهن هستند، به رساندن اکسیژن به سلول های ما و مبارزه با خستگی کمک می کنند.

یک روز پر انرژی با yerba mate داشته باشید

برای جلوگیری از عوارض ناشی از مصرف قهوه، یک فنجان یربا میت را در نظر بگیرید. ماته درختی بومی آمریکای جنوبی است که برگ های آن برداشت و خشک می شود تا محصولی به نام چای مات یا چای پاراگوئه تولید شود. این نوشیدنی در فروشگاه های سراسر کشور و آنلاین موجود است و سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و اسیدهای آمینه است.

بر اساس مقاله ای که توسط مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شده است، ترکیب شیمیایی منحصر به فرد مات، انرژی پایدار بدن را بدون عوارض جانبی منفی افزایش می دهد.

مشکلات معده خود را با چای زنجبیل حل کنید

زنجبیل یک درمان رایج برای بیماری های معده است و طرفداران زیادی دارد. نوشیدن چای زنجبیل در ساعات اولیه صبح می تواند ناراحتی معده، حالت تهوع، استفراغ و اسهال را کاهش دهد.

برای تهیه چای زنجبیل، چند قاشق غذاخوری زنجبیل تازه رنده شده را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه بجوشانید.

با آب آلوئه ورا به مشکلات گوارشی خود کمک کنید

آلوئه ورا به طور گسترده برای درمان بریدگی ها، مشکلات پوستی و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید استفاده می شود، اما می تواند برای مشکلات معده و گوارش نیز مفید باشد.

خواص ضد التهابی آب آلوئه ورا به کاهش التهاب در دستگاه گوارش کمک می کند و برای مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر مفید است.

از کدام نوشیدنی ها باید اجتناب کرد؟

هیدراته ماندن با این نوشیدنی های سالم صبحگاهی آسان است. اما از چه نوشیدنی هایی اجتناب کنیم؟

با توجه به توصیه های متخصص، بهتر است از نوشیدن نوشابه (یا سایر نوشیدنی های غنی از قند تصفیه شده)، نوشیدنی های انرژی زا، الکل یا حتی قهوه (در صورت ناراحتی گوارشی) با معده خالی در صبح خودداری کنید. همه این نوشیدنی ها می توانند منجر به کم آبی بدن و تهوع صبحگاهی ناخواسته شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا