آشپزی

فوت و فن آب آلبالو در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن آب آلبالوو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر آب آلبالو

هنر آب آلبالو و راز آب آلبالو خوشمزه خوشمزه و خانگی سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آب آلبالو نوشیدنی ساده و دلپذیری است که در فصل بهار و تابستان بیشتر از آلبالوهای رسیده تهیه می شود. این نوشیدنی را هم می توان با آلبالو تازه و هم با آلبالو خشک تهیه کرد. نوشیدن آب آلبالو به دلیل فواید فراوانی که برای سلامتی دارد یک انتخاب رژیمی محسوب می شود و از این میوه سرد و خشک تهیه می شود که برای کاهش غلظت خون و تعادل صفرا به خصوص برای افراد گرم مزاج مفید است. گیلاس که از خانواده گل رز است در آب و هوای معتدل به خوبی رشد می کند.

کشورهایی مانند ایتالیا، ایران، آلمان و ترکیه از بزرگترین تولیدکنندگان گیلاس در جهان هستند. این میوه که سرشار از قند کم و کالری کمی است برای دیابتی ها نیز انتخاب خوبی است. جالب اینجاست که آب آلبالو توانایی افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی را دارد، بنابراین برای کسانی که می خواهند وزن کم کنند بسیار موثر است. این نوشیدنی را می توانید با توجه به ذائقه خود، شیرین یا ترش بخورید.

مواد لازم برای تهیه آب آلبالو

آلبالو 1 کیلوگرم

2 لیوان آب

نمک 1 قاشق غذاخوری

گلپر به مقدار لازم

طرز تهیه آب میوه از آلبالو

ابتدا آلبالوها را بشویید سپس دم آنها را بگیرید و در ظرفی آب بریزید. سپس آلبالوها را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. تمیز کردن گیلاس اختیاری است، اما اگر ترجیح می‌دهید نوشیدنی‌تان بدون هسته باشد، می‌توانید هسته‌ها را از آلبالو جدا کنید.

آلبالوهای آماده را به قابلمه اضافه کنید، آب بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. به دلخواه در پایان پخت نمک اضافه کنید و بعد از جوش آمدن پنج دقیقه دیگر روی اجاق بگذارید و بعد از آن قابلمه را از روی اجاق بردارید.

با قرار دادن یک آبکش روی یک کاسه بزرگ، اسانس را از آلبالو جدا کنید. می توانید گیلاس های باقی مانده را به نوشیدنی اضافه کنید یا آن ها را برای مصارف دیگر کنار بگذارید.

آب آلبالو تمام شده را در یک شیشه ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم. هنگام سرو می توانید آب آلبالو را رقیق کرده و مقداری آب و گلپر اضافه کنید و سپس از نوشیدنی خود لذت ببرید.

هنر آب آلبالو

برای خنک تر شدن نوشیدنی می توانید به سلیقه خود یخ به آب آلبالو اضافه کنید.

اگر به دنبال طعم متعادل تری هستید، سه قاشق غذاخوری شکر را به نوشیدنی اضافه کنید.

برای تهیه یک نسخه متفاوت از این نوشیدنی، ترکیب گیلاس از قبل خیس شده و قرمز نیز یک گزینه است.

در نهایت می توانید مقدار نمک مصرفی را با دقت انتخاب کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا