آشپزی

فوت و فن آش ترش مازندران در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن آش ترش مازندرانو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

فوت و فن آش ترش مازندران

هنر و علم ترش مازندران راز خوشمزه آش ترش خانگی مازندرانی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

آش ترش کی یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی است که بیشتر به مناطق شمالی کشور به ویژه مازندران و گیلان برمی گردد. این آش لذیذ که ویژگی هایی شبیه آش کره تبریزی دارد، در مناطق شمالی ایران طرفداران زیادی دارد.

محصولات لازم برای تهیه سوپ ترش

سیر 6 حبه

لوبیا 1 لیوان

چغندر 2 عدد

لوبیا چیتی 1 پیمانه

عدس سبز 1 پیمانه

سوپ سبزیجات 500 گرم

برنج نیم دانه 1/2 پیمانه

رب انار و شکر به میزان لازم

نمک و روغن مایع به میزان لازم

آموزش آشپزی سوپ ترش مازندرانی

برای تهیه سوپ ترش شمال ابتدا لوبیا و لوبیا بلبلی را در دو کاسه جداگانه بریزید و روی آنها را با آب بپوشانید. سپس آنها را به مدت 6 ساعت خیس می کنیم. در این مدت برای رفع تورم 2-3 بار آب آنها را عوض می کنیم.

سبزی ها را تمیز و شسته و آبکش می کنیم. آب اضافی آنها را کاملا جدا کرده و روی تخته آشپزخانه ریز خرد کنید. چغندر را پوست بگیرید و بشویید و به صورت تخته برش دهید و کنار بگذارید.

سپس در قابلمه ای آب می ریزیم و حبوبات و حبوبات را آبکش می کنیم و می شوییم و در قابلمه می گذاریم. چغندرهای خرد شده را اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا لوبیا و چغندر خوب بپزند.

وقتی محصولات داخل قابلمه پخت، برنج را شسته و به محصولات سوپ اضافه می کنیم. سوپ را نمک زده و 15 دقیقه بعد از برنج سبزی خرد شده را به آش اضافه کرده و درب قابلمه را می بندند.

چون این کار باعث زشت شدن سبزی می شود، صبر می کنیم تا آش خوب بجوشد و جا بیفتد. در همین حین سیرها را پوست گرفته و بشویید و در تابه ای کمی روغن بریزید. سپس سیرها را در روغن تفت می دهیم تا روشن شوند و صبر می کنیم تا طلایی شود.

وقتی احساس کردیم آش جا افتاده است کمی از سوپ را مزه می کنیم و اگر مواد کاملا پخته شد چند قاشق شکر و رب انار و نصف سیر طلایی را داخل آش می ریزیم و مواد را می گذاریم. سوپ 15 دقیقه دیگر می پزد تا مزه دار شود و در آخر سوپ ترشی تمام شده را در ظرفی ریخته و با بقیه سیر داغ تزیین می کنیم.

فوت و فن آش ترش مازندران

مردم منطقه مازندران از ترکیب اسفناج، تره، گشنیز و جعفری به مقدار مساوی استفاده می کنند تا طعم مطبوع آش ترش را بگیرند. البته می توانید از سبزیجات مورد علاقه خود نیز در این سوپ استفاده کنید.

میزان شکر و رب انار مصرفی در این سوپ به ذائقه و ترجیح شما بستگی دارد.

در صورت تمایل می توانید به جای لوبیا سبز از لوبیا سبز استفاده کنید. در این صورت باید لوبیا را همزمان با برنج به سوپ اضافه کنید و این باعث طعم و لذت به سوپ می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا