آشپزی

فوت و فن ته چین در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن ته چینو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

فوت و فن ته چین

فوت و فن ته چین و راز طعم ته چین و نکاتی برای پخت ته چین در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

تهین یکی از غذاهای ایرانی است که با ترکیب برنج، انواع گوشت (بیشتر مرغ)، ماست، تخم مرغ و زعفران فراوان تهیه می شود. تکین به دلیل شکل و فرم زیبایی که دارد به عنوان یکی از غذاهای رسمی مناسب برای مهمانی ها شناخته می شود. این غذا از دو قسمت تشکیل شده است: ابتدا پوسته غلیظی به نام «تدیگ» درست می شود که حاوی مقداری گوشت یا مرغ پخته است. قسمت دوم یعنی کلوی سفید را در ته قابلمه می ریزند و هنگام سرو زیر یا کنار ته قابلمه قرار می دهند و واقعا مکمل آن است. قسمت سفید چله را نیز می توان برداشت و در رستوران های تهین اغلب به صورت پوسته تدیگ سرو می شود، البته این روش در خانه کمتر رایج است. با ما همراه باشید و نکات پخت مرغ را بیاموزید.

پنکه پا و مرغ

برای تهیه تهین لذیذ و تازه ایرانی از برنج ایرانی استفاده کنید و برای پخت مرغ از دیر پخت با آب و ادویه های مختلف برای طعم و ارزش غذایی بهتر بهره ببرید. مرغ پخته شده را برش بزنید و به سس اضافه کنید. از ماست غلیظ هم استفاده کنید و با احتیاط مخلوط کنید تا آب آن جدا نشود.

ترکیب شکر و زرشک را با هم سرخ کنید و اگر شیرین تر می خواهید می توانید از پودر قند استفاده کنید. اندازه قطر ته آن را حدود 5 تا 7 سانتی متر در نظر بگیرید تا خوب بپزد و ظاهر زیبایی داشته باشد. برای طعم دادن به تهینی از کره و چربی حیوانی استفاده کنید و زعفران ادویه بسیار مهمی در این غذاست که هر چه بیشتر استفاده شود طعم و عطر تهینی منحصر به فردتر می شود.

برای پخت تکین از فر استفاده کنید تا میزان روغن مصرفی کمتر شود. برای حفظ عطر زعفران و زرشک از فویل آلومینیومی برای پوشاندن قابلمه و ماهیتابه استفاده کنید و این به نرم شدن قابل توجهی ظرف کمک می کند.

لایه میانی (شامل مرغ و زرشک) نباید ضخیم باشد تا از سفت شدن و جدا شدن ته آن جلوگیری شود. برای داشتن یک وعده غذایی کامل و مقوی می توانید تهین را با سبزیجات و سالادهای مختلف سرو کنید. در انتخاب قابلمه از ظروف نچسب مانند تفلون استفاده کنید و زمان پخت ته دیگ حدود 60 تا 90 دقیقه است.

کف آن را می توانید با خلال پسته، بادام و زرشک تزئین کنید. همچنین می توانید چند قطره گلاب به پایه اضافه کنید و این دستور را امتحان کنید تا یک غذای خوشمزه و شگفت انگیز درست کنید.

راز طعم ته مرغ

استفاده از فویل آلومینیومی هنگام تهیه تهینی مرغ باعث می شود که ترکیب رنگ و طعم زعفران و زرشک بهتر به تهینی منتقل شود و نتیجه نهایی تهینی مرغ طلایی و لطیف شود.

برای پخت پایه مرغ می توانید از کره استفاده کنید که طعم آن را تکمیل می کند. همچنین مخلوط کردن زرشک با تکه های مرغ و استفاده از این مخلوط در تکین طعم فوق العاده ای به آن می دهد.

برای پخت مرغ می توانید از دو روش قابلمه روی شعله گاز و بخارپز استفاده کنید. در هر صورت، درست کردن زمان پخت و استفاده از فویل آلومینیومی برای پوشاندن روی قابلمه می‌تواند به بهترین شکل به ته دیگ کمک کند.

برای تهیه آب مرغ می توانید از ماست نیز استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که استفاده از ماست شیرین و خمیری می تواند بر طعم تهینی تأثیر بگذارد.

افزودن گلاب به ترکیبات تهینی مرغ می تواند طعم و عطر آن را افزایش دهد و پیشنهاد خوبی برای تهیه تهینی مرغ است. با رعایت این نکات می توانید یک غذای مرغ خوشمزه و متفاوت درست کنید.

مواد لازم برای پخت مرغ

یک و نیم کیلو مرغ کامل پاک شده (شاید 1 کیلو سینه مرغ)

پیاز متوسط

یک کیلو برنج

800 گرم ماست

6 تا 7 زرده تخم مرغ (مقدار غذا متفاوت است)

زعفران ساییده شده یک قاشق چایخوری

100 گرم کره

نصف پیمانه کره مایع

صد گرم زرشک

2 قاشق غذاخوری شکر

نمک به میزان لازم

خلال پسته به میزان لازم

روش پخت آنها

ابتدا مرغ را با پیاز و نمک بپزید و در آخر یک چهارم آب مرغ را جدا کنید. سپس آب مرغ را صاف کرده و مرغ پخته شده خنک شده را به قطعات تقریبا مساوی تقسیم کنید.

برای پخت برنج، برنج خیس خورده و آبکش شده را روی اجاق بگذارید و در این مرحله آن را تا نیمه بپزید یا به عبارتی آن را بردارید.

در مرحله بعد ظرف مناسبی آماده کنید که مواد و برنج را در آن قرار دهید. توجه داشته باشید ظرف انتخابی نباید به برنج فشار بیاورد.

حالا نوبت به مواد اصلی می رسد. ماست را با زرده تخم مرغ کاملا مخلوط کرده و سپس کره مایع، زعفران، آب مرغ صاف شده و نیمی از کره را با کمی نمک به مواد اضافه کرده و همه را با هم مخلوط کنید.

سپس به تدریج برنج نیمه پخته را به این مواد اضافه کنید تا یک لایه روی مواد تشکیل شود.

قبل از قرار دادن ته مرغ در فر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت یک ربع گرم کنید. نیمی از خمیر را در ظرف پخت بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید. سپس مرغ ها را روی برنج و مواد فیلینگ قرار دهید. سپس باقیمانده برنج و مواد قیمه را روی مرغ ها بریزید و سطح آن را با قاشق صاف کنید. در آخر باقیمانده کره ذوب شده را کف آن بریزید و سطح آن را با فویل بپوشانید.

با چنگال چند سوراخ روی سطح فویل ایجاد کنید. زمان پخت تهین حدود یک تا دو ساعت است. بعد از پخت حداقل یک ساعت بگذارید خنک شود. سپس برش های زرشک، شکر و پسته را سرخ کرده و پس از خارج کردن ته آن از قالب، با این مواد تزئین کنید.

طرز پخت مرغ و سیب زمینی

برای تهیه فیله مرغ می توانید از دستور اصلی استفاده کنید و با افزودن مواد غذایی و سبزیجات دیگر طعم خود را متنوع کنید. یک ایده این است که بعد از چرب کردن ظرف و قبل از ریختن مواد داخل لایه اول فیلینگ مرغ، چند عدد سیب زمینی متوسط ​​را گرد کرده و در ظرف بچینید. سپس به همان روشی که در دستور اصلی است عمل کنید و کف مرغ را با مواد دلخواه تزیین کنید. افزودن سیب زمینی به ته مرغ می تواند طعم و ظاهر جدیدی به آن بدهد. این تغییرات به شما این امکان را می دهد که یک تکه مرغ با طعم خاص و منحصر به فرد بدست آورید.

دستور آشپزی مرغ و بادمجانشون

زمانی که می‌خواهید طعم جدیدی به غذاهای مرغ خود اضافه کنید، اضافه کردن بادمجان می‌تواند طعم جالبی به آن اضافه کند. ابتدا حدود 5 عدد بادمجان پوست گرفته و خرد شده را به مواد معمول اضافه کنید. سپس بعد از ریختن مواد داخل ظرف فر، یک لایه بادمجان های گرد شده و یک طرف سرخ شده را بچینید، سپس مرغ ها را روی آن ها بچینید.

می توانید از روش سنتی پخت مرغ استفاده کنید و با افزودن بادمجان طعمی تازه و دلچسب به غذای خود اضافه کنید. این تغییرات به شما این امکان را می دهد که سینه مرغی با طعم و ظاهر منحصر به فرد بدست آورید.

دستور آشپزی ته مرغ با زعفران

ته چینی که بیشتر برای مهمانی ها و مجالس مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، از ترکیب گلاب و زعفران به عنوان مواد اولیه تشکیل شده و جایگاه ویژه ای در بین انواع غذاها به خود اختصاص داده است. در تهیه این غذا افزودن زعفران و گلاب به مواد اولیه بسیار موثر است و طعم دلپذیر و جذابی به آن می دهد و جلوه ای خاص و متمایز به آن می بخشد. این عطر و طعم خاص زعفران و عطر گلاب، ته چین را به یک غذای شگفت انگیز و خوشمزه تبدیل کرده و مردم آن را دوست دارند.

دستور آشپزی کف پلوپز

بیشتر مردم از پلوپز و آرام پز برای پخت مرغ و گوشت استفاده می کنند. همچنین در برخی موارد سرآشپزهای حرفه ای بهترین تی چینی را در قابلمه روی اجاق می پزند. بنابراین برای تهیه ته مرغ نباید فرض کنیم که به فر نیاز داریم و تمام مراحل لازم برای تهیه ته مرغ را می توان به این صورت روی اجاق گاز انجام داد. به همین دلیل روش های مختلفی برای تهیه این غذا وجود دارد و شما می توانید با توجه به امکاناتی که در آشپزخانه خود دارید، طرز تهیه تیچن مرغ را درست و دلخواه انتخاب کنید.

روش پخت چانه در فر

ابتدا فر را روشن کرده و با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. در همین حین ظرف پیرکس را با روغن آشپزی بپوشانید تا مواد به ظرف نچسبد.

در مرحله بعد مواد لایه زیرین مرغ را به ترتیب لایه ها در ظرف پیرکس قرار دهید و آن را محکم فشار دهید تا لایه های لایه زیرین به هم بچسبند و آماده طبخ شوند. کره را به صورت قسمت های مختلف در آخرین لایه ته آن قرار دهید تا طعم لذیذی به آن بدهد.

سپس با استفاده از فویل نازک روی ظرف پیرکس را بپوشانید و در حین پخت غذا خشک نشود تا مرطوب و خوشمزه بماند. سپس ظرف را به مدت یک ساعت در فر قرار دهید و صبر کنید تا کف مرغ آماده شود. بعد از پخت، ظرف را از فر خارج کرده و اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. سپس کف آن را با ادویه های دلخواه تزیین کرده و سرو کنید. با این روش می توانید یک فیله مرغ با طعم و رنگ جذاب و خوشمزه تهیه کنید.

چگونه بفهمیم ته چین آماده است؟  سایت نی نی بهترین ماست برای ته چین است.  دلیل خشک شدن ته چین در قابلمه ته چین برگرداندن ته چین است.  مقدار ماست ته چین ترش یا شیرین است.

حقایق تخم مرغ Tehini

توصیه می شود هنگام تهیه ته دیگ از زرده استفاده کنید تا پس از پخت ته دیگ نرم تر و لطیف تر شود. استفاده از تخم مرغ کامل می تواند کف تابه و ته چین را سفت و خشک کند. بنابراین توصیه می‌شود تعداد تخم‌مرغ‌های مصرفی را به حداقل ممکن محدود کنید و نه کمتر و نه بیشتر از مقدار توصیه شده استفاده کنید. استفاده زیاد از تخم مرغ می تواند باعث خشک شدن ته چین شود، در حالی که استفاده کمتر از مقدار توصیه شده تخم مرغ می تواند باعث شل شدن کف پلیسه و لیز خوردن مواد شود. با رعایت این توصیه ها سینه مرغ شما بهترین شکل و طعم را خواهد داشت.

حقایق مرغ چینی

برای افزایش طعم و لذت مرغ در لایه های زیرین، خوب است ابتدا مرغ را با حداکثر آب مورد نیاز بجوشانید و در آخر اجازه دهید تا آب داخل قابلمه را کاملا جذب کند.

همچنین برای افزایش طعم و عطر زم در مرغ می توانید جوشانده آن را روی آب جمع کنید و از ادویه هایی مانند دارچین برای خوش طعم شدن آن استفاده کنید. در این مرحله بهتر است مرغ را به همراه ادویه و مواد تازه مانند نمک و فلفل اضافه کرده و تفت دهید تا طعم بیشتری به آن بدهد.

برای سرخ کردن مرغ می توانید پیاز را نگینی خرد کنید و مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن تفت دهید. سپس مرغ را به همراه پیاز و کره اضافه کنید و تفت دهید تا طعم مرغ بیشتر شود. این ترفندها طعم بی نظیر و خوشمزه ای به مرغ شما می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا