آشپزی

فوت و فن حلوا کدو حلوایی در سال ۱۴۰۳ که نمی دانید!

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم فوت و فن حلوا کدو حلواییو رازهای خوشمزه شدن آن را به شما بگوییم. پیشنهاد می کنیم حتما در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هنر حلوای کدو حلوایی

هنر حلوا و کدو و راز حلوای کدو حلوایی خوشمزه خانگی در سایت سرگرمی روز امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گیرد.

حلوای کدو حلوایی با طعم بی نظیر و غنی خود، انتخابی عالی برای دوستداران کدو حلوایی است. این دسر خوشمزه و چشم نواز با کدو حلوایی رسیده درست می شود که ابتدا آب پز و سپس پوره می شود. حلوای کدو حلوا گزینه ای مناسب برای مجالس و مناسبت های مختلف از جمله مراسم مذهبی و ماه مبارک رمضان است. کدو تنبل علاوه بر طعم منحصربفرد خود دارای خواص آنتی اکسیدانی قابل توجهی است که به پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند و مصرف آن نیز با کاهش خطرات قلبی عروقی همراه است.

مواد لازم برای پخت حلوا کدو حلوا

پوره کدو تنبل ۲ پیمانه

1/2 فنجان آب

گلاب 1/2 پیمانه

زعفران آب پز و غلیظ ۱ قاشق غذاخوری

پودر دارچین 1 قاشق چایخوری

1/2 فنجان کره مایع

آرد قنادی 1 لیوان

شکر 1 لیوان

پودر هل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای کدو حلوایی

برای تهیه حلوای کدو حلوا ابتدا کدو را پوست گرفته و به قطعات کوچکتر برش دهید. برای پخت، این قطعات را خورش دهید. اگر بخارپز دارید می توانید از آن استفاده کنید. اگر بخارپز ندارید، کدوها را در سبدی قرار دهید که در یک کاسه آب قرار داده شده است تا سبد با آب تماس پیدا نکند. وقتی کدوها نرم شدند، آن ها را در غذاساز له یا پوره کنید.

در مرحله بعد به پوره کدو حلوایی شکر اضافه کنید، سپس آن را داخل تابه ای با آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا شکر کاملا حل شود. پس از حل شدن شکر، طعم دهنده هایی مانند هل، دارچین، زعفران و گلاب را اضافه کنید.

آرد را الک کرده و در تابه تفت دهید تا بوی آن از بین برود. سپس روغن را اضافه کرده و آرد را با روغن خوب تفت می دهیم تا کمی رنگ شود.

در آخر پوره کدو حلوایی را که قبلا درست کرده بودید به مخلوط آرد و کره اضافه کنید سپس حرارت را کم کنید و مرتب هم بزنید تا حلوا غلیظ و صاف و براق شود. پس از آماده شدن حلوا را در ظرف مورد نظر بریزید و به دلخواه تزیین کنید.

هنر حلوای کدو حلوایی

در صورت تمایل می توانید مقداری پودر زنجبیل به مواد اضافه کنید تا طعم تازه تری به آن ببخشد.

برای داشتن حلوای نرم تر، استفاده از ترکیب کره و کره مایع به جای کره مفید است.

اگر کدوهای استفاده شده در دستور شیرینی کمتری دارند، می توانید مقدار شکر اضافه شده را مطابق ذائقه خود تنظیم کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا